Alla hjärtans dag - En fin dag!

Nu måste jag bara få skriva lite. Mina tankar väller över...

Överallt ser man människor som skriver att alla hjärtans dag är överskattat, att det är en dag som inte borde finnas, att det är en dag som är lik vilken annan dag som helst, att det är nåt som inte borde firas osv osv, och jag blir så trött på det!
VARFÖR tycker folk så? varför kan man inte få ha en dag då man visar lite extra omtanke och kärlek till den man älskar. Är inte det en fin sak att göra?
Jag kan hålla med om att affärer och liknande skyltar upp detta alldeles för stort och att dom vill tjäna massa pengar. Men varför tänka på det? Att fira alla hjärtans dag betyder inte att man måste köpa massa dyra saker och gå på alla affärers tricks för att sälja massa saker, däremot tycker jag att man kan passa på att göra något lite extra en dag som denna. Kanske äta lite god mat, gå på bio, köpa något fin present m.m. Det är väl inte hela världen? bara en väldigt vacker sak att göra.
Visst är det så att man ska visa sin uppskattning och kärlek till den man älskar VARJE DAG men i den stressiga vardagen och så vi lever idag så glöms det ibland bort. Man tar varandra för givet och låter dagarna passera. Det är så, tro det eller ej.

Singlar tycker denna dagen är tråkig och allmänt onödig. Men dom kan väl istället glädjas åt andras lycka? för förr eller senare kommer de också finna en partner och dela samma glädje med. Då kommer de förhoppningsvis förstå hur viktigt det är att visa sin kärlek. PÅ FLERA OLIKA SÄTT, bland annat på alla hjärtans dag. SOM ÄR EN FIN DAG OCH SOM FINNS TILL FÖR ATT FIRAS!

Jag står upp för alla hjärtans dag och det kommer jag alltid att göra. Det är en dag som är positiv så tänk på det istället för att dra ner alla i negativa tankar!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du har så rätt Jennie, håller med dig helt och hållet.

Nu är jag ju själv singel, men jag minns alla hjärtans dag tillsammans med Antti :) jag är inte alls bitter nu, för istället får jag visa mina vänner och min familj hur mycket jag tycker om dom!

Sen behöver man ju inte alls köpa massa grejer till varandra.

Jag tycker absolut denna dagen ska finnas kvar. Eftersom det inte alltid finns tid till att vi sa hur mycket man betyder för varandra, precis som du säger - den stressiga vardagen.



Ha en fin alla hjärtans dag :) puss & kram <3

2011-02-14 @ 13:43:15
URL: http://carolineholmen.blogspot.com
Postat av: sandra

bra skrivet Jennie. Mer Positivitet bland folket behövs.

2011-02-14 @ 17:42:35
URL: http://lantligtbysandra.blogg.se/
Postat av: Julia

sant:)

2011-02-14 @ 20:30:57
URL: http://juliaberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback