Lite grubbel...

Måste börja med att säga att middagen igår var så otroligt god! precis som jag visste att den skulle vara. Så tusen tack Mona och Tommy!


Idag har varit en riktigt slappdag, en välbehövlig sådan. Vi har farit och flängt hela tiden, överallt känns det som. Så sängen har och är en helig plats idag.

Imorgon börjar jag jobba och det känns både positivs och negativt. Självklart känns det skönt att få ett jobb, det gör det alltid. Men att komma till ett nytt ställe, med ny personal och nya barn att lära känna är inte det lättaste. Jag brukar ha väldigt lätt för att lära känna nya människor, men det känns som det har blivit jobbigare och jobbigare konstigt nog. Personalen går bra men det är barnen som är det svåra. Dom är svåra att komma nära inpå och man får självklart kämpa lite mer för dom. För mig är det alltid viktigast att barnen har det bra. Och det känns som, när man kommer in som vikarie att man förstör någonting. Det är svårt att förklara, men man ser på barnen att det är jobbigt för dom. De frågar vart fröken är, Vem jag är osv osv... De är säkerligen mycket som snurrar i deras lilla små huvuden. Och jag som är så känslig i mig själv tycker sånt är väldigt jobbigt också. Både att sätta sån himla press på sig själv att "vara den bästa vikarien dom har haft" och att barnen ska må så bra som möjligt utan deras "ordinarie fröken" är faktiskt ganska jobbigt i vissa fall. Men men, nu grubblar jag mycket som vanligt. Jag får hoppas att det går bra (vilket det säkerligen gör, det är bara det att jag tvivlar på mig själv) så mår jag säkert bättre sen igen.

Nu ska jag återgå till min sköna position i sängen under mitt varma täcke!
vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback