En dag på stan.

Oj vilken dag!

Jag och Kim begav oss in till stan för att ha en trevlig dag tillsammans. Vi hade bestämt sedan innan att vi skulle kolla på glasögon och göra syntest. Jag har ju redan glasögon sen innan, men jag trivs inte i dom utan vill ha nya. Kim däremot har inte haft glasögon innan och trodde inte han skulle behöva ha det heller men han hade visst fel. Haha! Dock har han inget märkvärdigt synfel utan behöver bara ha glasögon när han kollar på tv och sådär.
Men iallafall, att hitta glasögon är fan inte det lättaste. Först gick vi till alla tre synoptik affärer som ligger i stan och sedan till specsavers. Kim beställde sina från synoptik och jag på specsavers. Jag gillar verkligen specsavers eftersom dom var den ända affären som hade bågar som jag vill ha och dessutom har dom ju ett grymt erbjudande där man får det andra paret på köpet. Jag betalade ca 2800 för två par ink glasbehandlingar och synundersökning medans Kim fick betala 3700 för ett par ink behandlingar men då fick han även synundersökningen för 1 kr. Snacka om skillnad i pris. Men jag ska allt kolla upp om det stämmer att han ska betala så mycket, jag menar hans bågar kostade ju 1600 och han hade gratis synundersökning så vad är det som kostar så mycket? behandlingar kan väl inte gå på 2000? Låter skumt det där. Jag hörde ju heller inte vad dom sa eftersom jag var på specsavers när han var på synoptik. Nåväl. Ska bli skönt att hämta ut våra nya brillor när dom är klara.

Vi bestämde oss också för att gå och äta. Det blev bryggeriet och fy vilken mat! Tänker inte gå dit igen... Beställde kött och potatisgratäng och köttet var en ända stor fettbit typ, gick knappt att tugga och potatisgratängen ska vi inte tala om, eller vi kanske ska kalla den soppa? för det var nämligen var det kändes som, en bränd sådan också. Några skivor potatis och purjolöksbitar i sås som var bränd, jättekul, åt väl två tuggor av den... Hade jag inte varit på toa när de tog bort våra tallrikar hade jag klagat rejält på det där, men sen orkade jag inte bry mig. 300 kronor i sjön typ.. Däremot var Kims pommes faktiskt väldigt goda, så det ger lite pluspoäng, men aldrig att jag äter den där brända potatissoppan, jag menar gratängen igen. Usch!

Annars har vi haft en jättetrevlig dag. Fick en fin silverkedja av Kim som jag genast ska byta till och fick köpt sista minuten present till min kusin som har kalas imorgon.

Nu ska jag vila, är helt slut..


Kommentarer
Postat av: Angelica syster

Jag håller med...Bryggeriet har inte så god mat. =(

Kram från syster!

2011-03-18 @ 19:31:50
URL: http://www.nogg.se/SummerGlow

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback