Strålande sol och påskhelg på ingång.

Sommar, sommar, sommar.. Det är precis vad det känns som att det är ute. Solens strålar hettar medans vinden svalkar en aning. Ute på tomten har både påsklinjor och maskrosor ploppat upp och de står där och lyser upp med sin gula färg. Helt fantastiskt underbart.

Pga av det fina vädret har jag inte bloggat något, jag väljer hellre att spendera mina dagar ute och göra annan nytta. I Måndags tex var jag inne i stan med min brors flickvän och vi hade jätteskoj och det var så fint väder. Glass i stora lass ute i solen blev det. Både hon och jag har haft väldigt mycket konflikter osv de senaste åren men det känns som att vi båda försöker lägga det mesta bakom oss och blicka framåt istället. Man mår så mycket bättre av att inte gå runt och ständigt vara arg. Vi har såklart en lång väg att vandra båda två innan allt släpper, men vi är en bra bit på vägen iallfall och det känns otroligt skönt.
Medans vänner tillkommer känns det som andra drar sig undan. Man försöker visa att man bryr sig och finnas där men ändå gör man väl fel. Men jag har ändå känt att jag gör så gott jag kan och jag vet att jag inte gjort något fel så jag tänker inte ha dåligt samvete över nåt.

Nåväl, nu ska vi inte prata mer om det. Jag tänkte berätta lite om helgen istället. Imorgon, långfredag tar jag mitt pick och pack och åker hem till Kimsi och hans familj. Tanken är väl att vi ska fira lite tidig påsk där eftersom vi inte kommer vara där på påskafton. På påskafton ska vi nämligen till min släkt på påskmiddag och ha det allmänt trevligt. Jag hoppas verkligen vi kan sitta ute som vi gjort tidigare. Håller tummarna för vädret!
På Söndag blir det ev en liten tripp till Ullared och gud va jag längtar!! Har redan planerat vad jag ska handla men det kommer säkerligen tillkomma mer om jag känner mig själv rätt. Hehe.

Men nu, alla mina vänner, vill jag önska er en riktigt härlig och glad påsk!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback