Några dagars uppdatering.

Det är Tisdag idag men jag tänkte skriva lite om helgen som varit helbra.

I Fredags hade jag och Kim myskväll hemma med jordgubbar och glass och hade det allmänt trevligt.

På Lördagen hade vi strålande solsken ute och folk satt ute med bikini osv. Riktigt varmt alltså! Jag, pappa och min lillebror bestämde oss för att åka till Ikea och där spenderades större delen av dagen. Jag köpte ny bäddmadrass, en wokpanna och lite vinglas och min lillebror köpte en komplett ny säng för ett riktigt bra pris tack vare fyndhörnan. Han hade en jäkla tur kan man säga. På kvällen grillade vi och drack vin. Årets första grillning för vår del!

På Söndagen var vädret lika härligt om än lite mer blåsigt. Under förmiddagen passade jag på att städa ute på balkongen. Rensade skräp och sorterade allt skit så vi kan köra bort det. Skönt att få det gjort så man kan njuta av solen där ute. Efter det tog jag och pappa oss en tripp till klädkällaren där jag tänkt kolla på en jacka men jag hittade inget men jag åkte därifrån med två kjolar iallafall.

Igår gick jag och Kim ut på en härlig morgonpromenad och pratade om allt mellan himmel och jord. Väldigt härlig stund tillsammans vilket jag uppskattar väldigt mycket. Väl hemma ägnade jag några timmar ute på tomten. Sopade bort allt grus eftersom det snart är vårstädning i området. Krattade även gräsmattan från löv och annan skit och tog bort ett hönsnät vi haft runt om tomten för min brors tjejs hund. Så nu ser det prydligt ut på gräsmattan och så också och jag kan säga att jag har världens träningsvärk i armarna idag. hehe.

Idag, Tisdag har jag inte gjort ett skit, bara tagit det lugnt. Det har regnat större delen av dagen också så det var skönt att man varit ute hela helgen och tagit del av solens strålar.

Imorgon får vi se vad dagen har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback