Nu är jag blond igen!

2 timmar tog det hos frisören. När jag kom dit började vi genast sätta igång med en toning, men fick snabbt skölja ur den då det gråa i håret bara blev värre. Mitt hår suger alltså inte till sig "varma nyanser" som vanligtvis hade fått bort det gråa. Det kalla har övertaget om mitt hår man säger så. Jag kan säga att jag satt och skaka i stolen, så nervös var jag, inget ville ju funka! Efter ca 4-5 olika toningsförsök lyckades vi hitta en nyans som mitt hår "tog emot" dock hade jag mycket lila toner kvar i håret så vi bestämmde att vi skulle lägga lite blonda slingor.
Resultatet blev toppen! Nu är jag blond precis som jag vill vara. Men inte sådär "platina" blond utan det ser mer naturligt ut. Jag är kanonnöjd!

Jag trodde faktiskt inte mitt hår skulle vara så svårt att färga om. Men antagligen hade pigmenten i den färgen jag färgade med hemma satt sig så hårt. Det var ju trots allt igår jag färgade det och då sitter ju mycket kvar dagen efter. Kände mig som världens besvärligaste kund men min frisör är underbar och så lugn och cool så hon tog det hela med ett leende. Sånt gillas! :)

Nu ska jag ställa mig och laga mat till hungriga karlar som snart är på hemgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback