Missfärgning

En lång tid har jag haft i tanken att jag vill göra nån förändring med mitt hår, ingen stor förändring men ändå nåt. Jag ville bli av med mitt "platina" blonda hår som kändes så onaturligt. Igår verkställdes idén och det blev katastrof. Jag vet inte vad som hände, men nu är mitt hår iallafall blont med toner av grått/silver och lila i. Inte så snyggt direkt. Därför ringde jag illa kvickt till frisören och fick en tid idag klockan 10:45. Tack gode gud!


Detta var färgen jag använde till håret. Det var precis den naturligt blonda färgen jag eftersträvade. Men håret blev alltså mer grått/lila. Kan ni fatta? förstår inte alls... Men nu är det bara att hålla tummarna att frisören kan göra något fint utav det hela.

Kommentarer
Postat av: Karin Blomquist

Ja, det var inte så svårt att lista ut. Den där färgen är framtagen för att dämpa gula skiftningar i blekt hår, alltså innehåller den blålila pigment. (Blått är ju en motsatsfärg till gult.)

Mitt problem är istället det motsatta: jag VILL HA det silverblonda håret med gråblålila skiftningar, men det blir aldrig tillräckligt kallt för mig. Jag provade denna, men tyckte inte att färgen blev TILLRÄCKLIGT silverblond.

Men Jane Hellen Mood nr 102 är effektivare kan jag tipsa om! Har håret någonsin blivit för gult när du blekt det kan den VARMT rekommenderas!

2010-10-12 @ 21:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback