Svar på kommentar.

Postat av:

Jobbar du någonting?Eller pluggar?
Undrar bara hur du ska bidra då jag inte har läst att du gör något av de :)


Hon/han undrar alltså hur jag ska bidra med det ekonomiska när vi får en lägenhet.

 

Eftersom du som skrev denna kommentaren inte har någon blogg som jag kan svara till så kan jag lika gärna skriva svaret här i ett inlägg. Antar att det är fler som undrar över detta...

 

Såhär är det! Jag jobbar som vikarie på olika förskolor, jobbar alltså de dagar dom ringer in mig. Dock har det varit ett uppehåll med det med det senaste och är fortfarande pga personliga saker.
Jag har dessutom insett att jag nog inte vill jobba inom barnomsorgen längre men jag får ju såklart ta de jobben sålänge, när det blir aktuellt för mig att börja jobba igen. Jag söker jobb dagligen men som många av er vet är det riktigt svårt att få jobb. Jag har iallafall ännu inte fått någon napp.

Sen har jag ett stort sparkapital efter mina föräldrar som inte längre finns. Alltså har jag pengar! Jag är även den i vårt förhållande som har möbler och saker. Jag har en dubbelsäng, sängbord, byråer, bokhylla, jättestor garderob, tv-bänk, 42" tv, hemmabiosystem, massagefotölj, 5 kartonger med typ kökssaker och sånt man kan tänka sig ska finnas i ett hem som jag fått genom åren, osv osv. Jag står inte helt lottlös direkt!

Dessutom är inte vårt förhållande uppbyggt på att "om jag betalar det ska du betala nästa gång" eller att "den är min och den är din" m.m... Vi delar på allt! även pengar. Kim är den av oss som just nu har en inkomst men det betyder inte att jag lever på honom. Jag har som sagt pengar jag med. PLUS det mesta vi behöver för ett komplett boende, alltså anser jag att jag bidrar med en hel del jag med.

 

Så nu vet ni alla hur det ligger till och jag hoppas jag har gett er det svar ni behöver för att slippa undra över detta. Men fråga gärna om det är något mer ni undrar över!


Kommentarer
Postat av: ina-bina

Är rätt dålig på att både läsa och kommentera bloggar just nu, men jag ville bara kika in och säga hej, och säga att jag tycker att den där kommentaren du fick var rätt korkad faktiskt. Jag förstår att och varför folk är nyfikna, men egentligen angår det inte dom och jag tycker hur som helst att ni resonerar bra. Ni delar lika på allt och det är så det ska vara :)



Kram på dig <3

2010-06-15 @ 03:16:48
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker inte alls kommentaren var korkad, hon har ju en blogg där hon öppnar sig så vem som helst kan läsa.

Klart man får undra då och bör vara beredd på diverse kommentarer, annars bör man inte ha en blogg.

2010-06-15 @ 07:41:01
Postat av: Kattis

Jag förstår inte vad andra har med det att göra? Om någon ska bry sig om hur mycket du "bidrar" så är det väl isåfall Kim, och hade han tyckt att du inte bidrog tillräckligt så hade han väl inte sökt lägenhet med dig? Han vet ju hur det ligger till med jobb liksom.. Dessutom, om den ena parten är arbetslös så torde det falla sig ganska naturligt att denne gör mer i hemmet - och tada! Där är ett bidrag :)



Jag är också nyfiken som en jävla idiot men vissa saker känns bara dumt att fråga eftersom det inte rör mig på något plan haha.. har inte alla såna gränser? :P

2010-06-15 @ 15:41:21
URL: http://paksukainen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men kattis, ha inte en blogg då idiot!

2010-06-16 @ 07:41:27
Postat av: Fia ♥

vem f*n har skrivit de två anonyma kommentarerna ovan?

hur ni gör upp med ekonomin är ju upp till er, som Kattis skriver så vet ju Kim hur det ligger till plus att det är ju mellan er som ekonomi osv skall vara nåt. Andra har ju egentligen inget med er ekonomi att göra. jag hade blivit gött sur om nån hade lagt sig i.

Jag vet själv hur det är när det känns som om man "lever" på den andra för att man inte har jobb osv, men så länge man parter emellan har gjort upp så att det fungerar, o som Kattis säger, den som är hemma "förväntas" ju göra mer hemma, vilket du verkar göra även nu när du bor hemma. Det känns som om du kämpar med det du kan och försöker så gott det går!!



Stå på dig tjejen!! KRAM

2010-06-16 @ 19:15:39
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: carolina

Folk ska inte bry sej..

Åhhh vad jag längtar tills ni får eget och vet att ni lääääängtar ännu mera hehe :)

Det enda man behöver är kärlek sen löser sej allt det andra :)

Ni har liksom varit tillsammans hur länge som helst så ni e typ ett gift par ;) hehe..

Klart man delar på allt..

Ni e så söta tillsammans..

pussis <3

2010-06-17 @ 10:14:39
URL: http://ialwayssurrender.blogg.se/
Postat av: Kattis

Ehh okej, så bara för att jag har en blogg är det okej att andra tappar omdömet och inte förstår gränser? Inte helt genomtänkt, Anonym!

2010-06-17 @ 19:45:33
URL: http://paksukainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback