Nytt mål (igen)

Igår började det regna på kvällen och det har fortsatt under natten och morgonen. Annars har det varit uppehåll hela dagen. Det ända jag kan säga är tack gode gud för regn! Det lindrar min allergi rätt mycket och idag har jag faktiskt mått ganska bra.
De senaste dagarna har varit bedrövliga tack vare allergin. Det har nästan gått så långt att jag inte vetat vart jag ska ta vägen. Toarulle efter toarulle har använts till kranen (näsan) , halsen och ögonen har kliat som bara den, jag har haft svårt att andas och varit allmänt hängig.
Vet faktiskt inte vad som har hänt med min allergi riktigt för annars brukar jag känna av den under våren och så också men jag har inte känt av den någonting. Tills för några veckor sen då den bara blossade upp! värre än någonsin också, skumt det där. Såhär dålig har jag aldrig blivit av den innan. Någon som vet om allergi blir värre med åren?

Aja, nog pratat om min förbaskade allergi. Hehe!
Idag har jag inte gjort speciellt mycket, har tagit det rätt lugnt faktiskt. Vikt iordning i min garderob och plockat undan lite, det är ju bäst att passa på när orken finns.

Var och handlade med pappa förut också. Känns som jag kommit in i lite sundare vanor, eller iallafall sundare tankar. Har inte direkt gjort nåt åt att äta nyttigare de senaste men efter att ha haft en bra samtal med Cissi ute vid havet sist fick jag mig en tankeställare. Att ta stora steg funkar inte för mig, det vet jag redan efter många om och men. Men jag har iallafall tagit det lilla steget och bestämt mig för att börja äta en rejäl sund frukost varje dag. Vilket jag slarvat med rejält innan och ibland helt hoppat över. Men nu ska det blir ändring på det. Faktum är att jag precis stått och kokat ägg till frukost imorgon och jag ser redan fram emot lite nyttigare alternativ. Små steg är bra det också.

Nästa steg är väl att försöka sluta med allt sött osv och bara äta det på lördagar. För helt kommer jag aldrig att kunna sluta med det, inte på en gång iallafall. Har ju även en pojkvän som jag inte kan förbjuda godsaker så vi får ta små steg helt enkelt och se vart det leder.
Om det är någon som har några bra tips till mig på vad jag mer kan göra och tänka på är det mer än välkommet till mig. Jag är ju rätt oerfaren när det gäller detta.  Men jag ska nog ta och prata lite mer med cissi om detta. Hon är grym på allt vad hälsa innebär så jag vet att hon har svar på allt. Kanske t.o.m kan be henne göra nåt slags schema till mig? vi får se vad hon är sugen på när det gäller rådgivning. Haha!

Nu ska jag slappa framför tv:n och försöka lägga mig i lagom tid!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Du är för söt! Och självklart vill jag hjälpa dig med allt du vill ha hjälp med, tycker bara det är roligt! Blir så glad av att höra att du vill sätta upp små mål, det är det som gör att det kommer fungera i längden! Dina nya frukostvanor kommer du förhoppningsvis märka av ganska snart, att du känner dig mätt längre och kanske inte blir sugen på att småäta något innan lunch. Och så var det ju det där med lunch, ÄT lunch :) Men du gör helt rätt, små mål fick jag också börja med, så ökar man succesivt, för har man för stora mål så kommer man tröttna och inte fortsätta. Men nu kanske frukosten blir din livsstil tids nog, och då kokar du ägg på rutin precis som jag :)

2010-07-01 @ 10:10:30
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jasså? Det hade jag ingen aning om! Ja men absolut måste vi göra det, och då får vi kika i Stenungsund då helt enkelt :) De har säkert massa fina saker också då det är ett havsnära samhälle och många rika människor ;) haha!

2010-07-02 @ 16:21:39
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: carolina

Vill ha DIN åsikt i min Hissa eller Dissa!

Som jag har varje fredag =)

Vill du inte vara med så strunta i detta och

ha en fortsatt trevlig kväll! :)

/ Mvh ialwayssurrender.blogg.se

2010-07-02 @ 22:27:57
URL: http://ialwayssurrender.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej! Jag är med i en foto tävling och skulle bli jätte glad om du ville lägga en röst på min bild.



http://www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=gallery&obj=1714



Tack på förhand ;)

2010-07-02 @ 23:52:07
URL: http://denkalla.blogg.se/
Postat av: Anonym

kör med 3 guldkanter! du får äta nåt onyttigt som chips osv 3 gånger i veckan, fast tänk på att inte överdriva då. och inget småätande, att ta en liiten godisbit ska också räknas som guldkant!! så man ska vara lite smart och kolla när man vill äta, tillexempel om man ska på nån fest eller så under helgen så vill man kanske spara en guldkant. funkar kanonbra för mig! i början blir det svårt och då hände det oftast att jag åt mer än bara 3 gånger, men med tiden minskade jag på sötsaker och sånt. speciellt chips! chips är verkligen det bästa jag vet, och förut brukade jag sätta mig med en hel påse framför nån film, det ska man absolut inte göra. man vet inte hur mycket man äter eftersom man är så koncentrerad på filmen ;)

2010-07-06 @ 15:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback