Pasta med baconsås.

Idag har enkelheten legat över mig. Soppa till lunch och pasta med baconsås till middag! Båda var dock goda och ibland behöver inte allt vara så avancerat.
Jag kommer ändra lite hur jag skriver mina recept. Jag kommer skriva ingredienserna men inte hur mycket jag haft av varje. Det beror på att jag alltid kryddar och så efter smak, så det är riktigt svårt att veta hur mycket jag använde. Ni får helt enkelt testa er fram om ni väljer att laga nåt av mina oftast väldigt enkla recept!


Ingredienser:

- Bacon
- Gul löl
- Matlagningsgrädde
- Ev, mjölk
- Chilisås
- Ketchup
- Soya
- Röd paprika
- Kryddor; Salt, peppar, parika och pasta krydda.


Gör såhär:

Skär baconen i små bitar.
Fräs tillsammans med löken och paprikakryddan.
Lägg allt i en kastrull och tillsätt matlagningsgrädden, chilisåsen, ketchupen, soyan och kryddorna. Om den blir för tjock så tillsätt ev lite mjölk.
Skär paprikan i små bitar och tillsätt sedan det. Låt koka tills paprikan blivit en aning mjuk.

Servera med pasta!






Kommentarer
Postat av: freja

mh, ser gott ut! misslyckades lite med min middag idag..

2010-03-03 @ 19:09:26
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback