Nytt försök till nyttigare liv.

Jag har börjat leva ett nyttigare liv nu. Eller har bara gjort det 2 dagar än så länge men jag kämpar på! jag är så sjukt godissugen just nu att jag snart klättrar på väggarna. Men det ska väl gå över det med..

Man kan kanske säga att jag gör nån blandning mellan LCHF, GI och min EGEN metod. Jag utesluter alla kolhydrater i form av socker, pasta, ris, bröd, potatis osv osv. Försöker utesluta frukt också eftersom det är en hel del fruktsocker i det med, men vi får se hur det kommer gå. Älskar ju frukt!
Rotgrönsaker ska man egentligen heller inte äta pga kolhydraterna, men om jag ska klara mig utan all pasta, ris och potatis MÅSTE jag få göra pure av rotgrönsaker, annars går det icke. Så det så!
Jag ska även äta massa fett. Grädde, majonäs, creme fraich, gräddfil m.m. Inga lightprodukter och låghaltfettiga saker.  Jag tror stenhårt på det här med att äta fett om man nu utesluter kolhydraterna. För det första måste man få energi och det får man av fett och protein såklart. Sen läste jag nånstans att det är mer kolhydrater i LÄTTMJÖLK än i GRÄDDE. Kan man tro att det är sant? nej. I lättmjölk/lättfil osv är det en massa annat skräp. Från och med nu är det de fetaste produkterna som kommer intas. Dock i rimliga mängder såklart!

Igår åt jag:

Frukost: En tallrik fil. (för lite jag vet, men huset ekar tomt)
Lunch: Ingen pga att jag vakna för sent, måste såklart bli ändring på.
Middag: Två pannbiffar, två stekta ägg och rotgrönsakspure gjort på morot, palsternacka och selleri.

Idag åt jag:

Frukost: Ett kokt ägg, några skivor ost, en tallrik fil med linfrön.
Lunch: Tyvärr samma som igår, sover så dåligt om nätterna... :(
Middag: En kyckling och sallad.

Om det är någon som är intresserade av recept och bilder på maten för att kanske själv få motivaton så är det bara att säga till. Och har ni tips och råd till mig så får ni gärna framföra dom också.

Nu kör vi!
Håll era tummar för mig! :)

Kommentarer
Postat av: En modells & statist liv

Hej :)



Vad tycks om min design? Har jobbat med den hela dagen idag. Så jag tycker jag förtjänar lite omtycke ^^



DS: Har en tävling på min blogg att vinna en laser hårborttagning värd 5000 spänn. Kolla in tävlingen om du är sugen :)



Kram!

2010-08-05 @ 21:41:06
URL: http://modellinglove.se
Postat av: Cissi

GRYMT TJEJEN! Jag tror att det hjälper dig ännu mer genom att skriva ner exakt vad du äter varje dag, då blir du ännu mer taggad att hålla detta! Hör av dig om du vill ha hjälp/råd/stöd i något, du vet att jag gärna hjälper till om jag kan :) Jag vill så gärna att du börjar träna på friskis med mig nu när det drar igång i höst, du är fortfarande inte sugen? :) Kram

2010-08-06 @ 09:18:15
URL: http://smileatlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback