Tips - Bra budget smink!

Är du en sån som jag, som älskar att hitta bra smink till budgetpris?
Då ska du kolla in dessa små godingar från märket wet n wild, jag tycker nämligen dom håller måttet väldigt bra!


Jag har 3 favoriter än så länge och det är dessa.


  





Bild nr 1. Wet n Wilds foundation Ultimate match med spf 15.
- För det första tycker jag det är kanon att den innehåller spf, så vi sädigt utsätter vår hud för det farliga UV-strålarna, ï alla årstider! Sen tycker jag den täcker precis som en foundation ska göra, lite lagom och inte så det ser kakigt ut. Ett minus är att den har en tendens att bli lite glansig efter ett tag, men vad gör det om man har ett bra puder i fickan? Sen hade jag hellre sett att det var en pumpflaska. Men men, Jag gillar den verkligen.

Bild nr 2. Wet n Wilds Eyebrow Fix.
- Jag tycker det är mycket snyggare att måla ögonbrynen med brynskuggor istället för penna. Resultatet blir mer naturligt och det är lättare att fixera brynen. Detta söta lilla kit innehåller även ett vax som formar ögonbrynen och gör så att brynen håller sig på plats hela dagen. Väldigt bra!  

Bild nr 3 . Wet n Wilds CoverAllMix. 
- Denna concealer innehåller 4 olika färgkorrigerare. Den gröna neutraliserar rödhet i ansiktet. Den vita används som highlighter, den rosa för att ta bort mörka ringar under ögonen och den beiga används som en täckade concealer. Det går även bra att blanda alla fyra med dina vanliga foundation så får du ett fint naturligt resultat. 
Ett stort plus är att den innehåller naturliga ingredienser som jojoba olja, aloe vera och kamomill. Underbar!!



Är du sugen på att testa dessa produkter finns som att köpa JÄTTEBILLIGT här.  

 

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Är inte färgerna i concealern lite pastellig? Känns som att man verkligen kommer bli GRÖN eller ROSA i ansiktet av de där färgerna?



MUS har ju en likadan pallett som är ner neutral, hmm...

2009-09-14 @ 20:10:06
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Jennie

Svarar här så ser alla om det är fler som undrar över detta. Ja, färgen är grön men eftersom du jobbar in concealern i huden så syns inte den gröna färgen, inte heller den rosa. Sen lägger man alltid en concealer innan foundation, för att huden ska se mer jämn ut och inte ha massa "concealer fläckar" i ansitktet. Det bidrar också till att concealern jobbas mer in i huden. Hoppas du fick svar på din fråga =)

2009-09-15 @ 14:47:35
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: CLIP

åh, dessa skulle jag med vilja prova!

2009-09-17 @ 21:39:25
URL: http://clip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback