Grubbel = Trubbel.

Det blev inget jobb för mig idag. Kvällen igår var hemsk, kunde verkligen inte somna pga min jäkla hosta. Men efter att väl ha somnat vaknade jag vid 5 tiden på morgonen och kunde knappt sova. Låg och grubblade på om jag skulle gå till jobbet eller inte. Klockan ringde iallfall klockan 6 eftersom det var då jag och kim skulle gå upp. Men jag bestämde mig då för att stanna hemma. Ringde till jobbet och berättade som det var, jag tror redan då att dom hörde att jag verkligen var sjuk. Men jag vet att jag har en tendens att tänka på andra i många fall. I detta fall jobbet. Jag kan helt plötsligt få för mig att gå till jobbet med feber bara för att jag känner att jag måste. Men med tanke på att jag låg i flera timmar igår och även tidigt imorse och grubblade om jag skulle gå till jobbet eftersom jag visste att dom var kort om personal snurrade alla tankar. Varför sa jag inte bara till mig själv att jag skulle vara hemma, utan att få dåligt samvete? varför tänkte jag inte bara på mig själv, att jag faktiskt är så dålig att jag inte hade orkat? Det har jag inte svaret på. Och jag har faktiskt fortfarande dåligt samvete över att jag inte gick idag, av nån anledning. Jag hatar att behöva gå runt med såna tankar. Hostan håller på att ta död på mig, nästan rinner i ett och huvudet dunkar i takt med andningen. Aldrig att jag hade orkat jobba idag, jag får försöka intala mig själv det.

Jaja, nog med gnäll. Nu ska jag ta en panodil och vila en stund!
Ta hand om er där ute!

Kommentarer
Postat av: jessica

Men tänk på alla dom andra me, om man ska tänka posetivt att du stannade hemma tänker jag, du jobbar la på dagis va?? å hade du kommit dit med snuva å hosta hade lika gärna du kunnat smitta alla små barnen också å det e ju inte såå bra det heller, så du gjorde rätt i att stanna hemma:) kram

2009-11-23 @ 14:19:02
URL: http://lillanyberg.blogg.se/
Postat av: Millah

Tack så mycket det hoppas jag också :)

Vet int vad jag har lyckats med.

Måste ha sovit nå helvetes fel.

Aldrig haft så här ont i nacken..

Kramar

2009-11-23 @ 15:15:35
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Andréa

Sv: Vad fint :) Jag tänkte skriva det också men det kändes lite fel att skriva eftersom jag inte har nån pojkvän.

2009-11-23 @ 19:58:38
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: ina-bina

Du gjorde det rätta i att vara hemma, särskilt som du jobbar på förskola där sjukdomar bara går runt i onda cirklar hela tiden :/

2009-11-24 @ 04:05:55
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback