Bullbak och julsnack!

Hellu!

Jag kan börja med att säga att jag fortfarande är sjuk, fast på bättringsvägen. Förkylningen vägrar ge med sig men hostan har avtagit en aning. Dessvärre har Kim blivit sjuk, han vaknade imorse och hostade, var mega förkyld och har antagligen feber. Han somnade vid 23 igår, vaknade vid 6 för att gå till jobbet. Åt sin gröt som jag hade gjort till honom men kände ganska fort att han var helt matt. Han är ju fortfarande inte vaccinerad (skulle gjort det idag) så vi känner att det är bäst att vara hemma för minsta lilla symtom på att man är sjuk, och det tror jag är bra. Vi vill inte riskera något! Så får han förhoppningsvis ta sprutan så fort han är frisk igen.

Vi vaknade iallfall klockan 11 igen och då blev det massa mys och vila i sängen. Vi båda är ju rätt sega... Men vid två så bestämde vi oss för att inte bara ligga i sängen utan vi började baka kanelbullar. Som förövrigt står och jäser just nu, ser på klockan att dom ska börja penslas om tio minuter. Perfekt så hinner jag skriva klart =)

Tänkte lite på det här med julen. Va olika folk är beroende på vilket år det är. Kan det bero på att folk stressas av varandra? Tex som förra året då kändes det knappt som att ingen ville ha jul, eftersom vi aldrig fick nån snö och att allt kändes så jobbigt. Folk väntade så länge som möjligt med att pynta och köpte julklappar i sista sekunden. Men detta året är det helt tvärtom! Jag får nästan dåligt samvete för att jag inte har pyntat än, och det är liksom två dagar kvar till första advent. Och så kände jag redan förra veckan!?!?! Ska det kännas så? Ännu värre känns det att jag bara fått köpt en julklapp än så länge.. Men men, jag är stenhård på att börja med allt första advent. Tycker det känns mysigast då och sen känns det ju lite som att första advent inte blir så speciellt om man inte gör något speciellt av den dagen. Tex som städa, julbaka, pynta osv. Så då, mina vänner ska ni se en som är igång som aldrig förr! =) Det visar jag ju även på mitt bak idag, jag hade lika gärna kunnat börja julbaka istället för kanelbullar, men icke! sånt ska göras första advent eller efteråt! haha!
Men helt klart är det att folk är olika, vissa börjar  långt innan man ens börjar förstå att det snart är jul, vissa väntar till sista sekunden, vissa håller på traditioner och vissa gör helt enkelt vad de känner för. Och så ska det vara, helt klart. Det är bara kul att spekulera i det lite =) Vad tycker ni? Har ni börjat pynta osv? känner ni nån skilland sen förra året? Skulle vara roligt att veta hur ni gör i era hushåll =) 

Nu är det dags att återgå till baket!
Ha en fin dag!  


Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Bullbak! Mums!

2009-11-29 @ 22:25:51
URL: http://sockervadd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback