Ny vecka, nya tag. Eller?

Ja som alla säkert vet så vann ju Ryssland VM-finalen i hockeyn när de mötte Canada. Det var en spännande match och jag satt som klistrad framför tv:n. Dock höll jag på Canada, men silver är ju inte fy skam det heller.


Idag har dagen passerat förbi fortare än vanligt, har inte fått någonting gjort och jag känner mig trött. Önskar det kunde hända nåt kul snart så man får se fram emot något roligt. Det hade jag tyckt om!

Såg nyss en film iallafall; en Komedi/Romantik film som heter Nina Frisk. Den handlar om den utåtriktade flygvärdinnan Nina Frisk, hon är en partypingla som aldrig bangar en fest, alltid ställer upp för alla, och aldrig ser sig om. Men fasaden krackelerar. Bortom håruppsättningarna och de vita tänderna finns nämligen Ninas hopplöst dysfunktionella familj. Mamma Jill agerar som en nervös hönsmorsa kring sin ölpimplande sambo som alla andra hatar. Särskilt frustrerad är Ninas bror Linus, en framgångsrik försäljare med villa, fru, och barn. Dock ett misslyckat samliv. Själv är Nina är trött. Trött på att medla, trött på att onykter knulla gifta flygplanspiloter på hotellrum och hela tiden behöva vara den som är perfekt och ha det största leendet. Men så en kväll träffar hon den inåtvände Marcus och hans son William. Hon tror att det kan vara en början på en positiv förändrig i hennes liv, för hon känner någonstans, att det kanske är det som saknas. Men de skulle visa sig vara något hon kanske inte skulle hoppats allt för mycket på.

Jag tycker filmen va bra, jag gillar såna här filmer, som man kan relatera till en människas vardag lite mer. Lättare att sätta sig in i filmen då. Sen är den ju svensk och svenska filmer har jag alltid tyckt om.

Nu ska jag snart gå och duscha och sedan njuta av god sömn.
Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Ante

Man kan inte kolla på sånna filmer Jennie ;D dom är inte bra ;)

2009-05-11 @ 20:08:59
Postat av: Anonym

Jo det är dom och nu ska du inte vara sån ;) Haha!

2009-05-11 @ 20:22:33
Postat av: Ante

haha ne de ska dom inte faktist ;D

2009-05-11 @ 20:24:08
Postat av: Jennie

Haha :P

2009-05-12 @ 09:03:51
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: jimmy h

näää inte kanada av alla? det höll jag på ryssland det finns inget värre än kanada ,dom tror hela tiden dom är störst,bäst och vackraste sen ska dom jämnt göra sig märkvärdiga...........

2009-05-14 @ 05:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback