Allt jobbigt drabbar mig just nu.

Jag ska tycka lite synd om mig just nu faktiskt. Igår hände en hemsk sak, som gjorde ruskigt ont och jag blev så rädd att jag höll på att dö, faktiskt.

Det hela började med att jag skulle städa under vår trappa, där såg ut som jag vet inte vad. Stod massa kartonger med grejer och saker som vi har ställt där för att vi inte vill ha kvar dom. Vi är alltså så lata att vi inte orkar slänga det direkt på tippen. Men nu är iallafall allt så gott som borta. Några av mina kartonger står fortfarande kvar och så jag har gjort en liten "data-hörna" till Kim där, ställt hans skrivbord och dator där, eftersom det inte får plats i mitt rum. Det blev kanon tycker jag.

Det var mycket slitsamt att som VANLIGT göra allt själv. Lyfta kartonger och sånt är inte riktigt min grej, men vad ska man göra. Det är nog vårt motto i familjen; vill man ha något gjort får man göra det själv.  Fast nu när jag tänker efter lite så hjälpte faktiskt Kim mig att bära lite saker. Tack för det snutten!

Nu till det som jag tyckte var nåt av det värsta jag varit med om. Mitt upp i allt städande så var jag redan grining och irriterad (Läs inlägget innan) Det har nämligen fortfarande inte lagt sig. Ännu mer grinig blev jag på pappa när jag pratade med honom i telefonen och han sa att han vägrade åka med mig till Ikea, där jag verkligen måste köpa en ny byrå. Så det hängde nästan i luften att något skulle drabba mig. Inget verkade gå som jag vill. När jag lagt på luren, arg som ett bi vänder jag mig om hastigt och trampar på nåt som gjorde så fruktansvärt ont!! Den trängde rakt in i foten, hela vägen. Det var så man verkligen kände hur den trängde djupare in i hälen fast det gick hur fort som helst. När jag lyfte på foten såg jag till min fasa att den satt där, rakt in i foten!! Jag skrek och grät och Kim kom springandes för att kolla vad det var. Jag var tvungen att bestämma mig om han eller jag skulle dra ut den, men jag gjorde det. Rädd som man är drar man ju så sakta som möjligt, vilket gjorde så ont! Går inte att beskriva smärtan. Jag grät nåt hysteriskt och tog telefonen och ringde pappa så fort jag bara kunde, och han som vet hur fruktansvärt rädd jag är för sjukhus och sprutor och allt som har med det att göra börjar tala om för mig att vi kanske måste åka dit och ta en stelkrampspruta, då brast det rejält. Då sket jag i smärtan, då blev jag bara rädd. Folk som känner mig vet att jag går aldrig innanför ett sjukhus om det inte är akut. Jag minns när jag var liten och skulle dit, mamma och pappa fick förvana mig flera dagar innan och jag grät ända tills den dagen kom, och när dagen kom fanns det inget som kunde lugna mig. Jag klarar verkligen inte av det. Men hur som helst så sa pappa att jag skulle tvätta rent såret och sätta en kompress, sen lägga mig i sängen och hålla upp foten. Det gjorde jag, men jag var fortfarande rädd. Det ända jag kunde tänka på var att jag måste till sjukhus. Jag bara grät och grät och medans jag grät tror jag att jag grät ut all min ilska som jag haft de tidigare dagarna, vilket jag tror är bra. Det kände inte som jag bara grät av smärta eller rädsla, det låg nåt mer där. 
Efter en lång stund lugnade jag ner mig och kunde slappna av lite. Foten pulserade fortfarande men det var lite bättre. Resten av dagen fick jag bara ta det lugnt, jag kunde inte gå på foten och kan inte det idag heller, får typ gå på tårna med den ena foten. Rätt jobbigt kan jag säga. Men bättre känns det och svullnaden har lagt sig, så något sjukhus blir det nog inte. Tack och lov.

För er som tycker att jag kanske överdriver eller att det inte alls lät så farligt kan tänka om. Det är bara jag som vet hur det var och hur det kändes, det var fruktansvärt och jag var rädd, väldigt rädd.




Bilden är suddig och gör den inte rättvis då man inte riktigt ser hur stor den faktiskt är. Jag vet inte vad de där sakerna kallas men jag lade de två brevid varandra för att man skulle se skillnaden på storleken. Den lilla är den man vanligtvis använder för att fästa upp sladdar och den större för att fästa upp riktigt STORA sladdar, den är betydligt större som ni ser. Det var alltså den stora (som faktiskt är en spik om man tar bort det vita) som trängde rakt in, hela vägen i min fot.

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Usch och fy så hemskt! Jag är inte ett dugg rädd för sprutor och sjukhus har jag blivit så van vid (var ofta sjuk som barn), men blä vad otäckt med en spik rakt in i foten :( Kram på dig vännen!



Det är dessutom bra att gråta ut riktigt rejält med jämna mellanrum, lätta på trycket så att säga...

2009-07-12 @ 01:45:24
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack gumman för kommentarena =)

uffa hoppas de blir bättre med foten<33

2009-07-12 @ 03:26:30
Postat av: Fia

Meeen, aj! Hur är det emd foten nu? Håll koll på det så det inte blir inflammerat eller så, i hälen/foten kan det vara livsfarligt att få sår. Gör rent det lite extra, klorhexidin/koksalt brukar vara bra.



Ta hand om dig nu, lägg dig o läs en bok nu när foten gör ont o skyll på att du har ont i foten så du MÅSTE ta det extra lugnt :) Ta hand om dig! Kram

2009-07-12 @ 11:03:52
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: Cissi

Usch då Jennie! Det lät verkligen inte skoj. Men jag tror inte du behöver oroa dig för att du behöver ta stelkrampsprutan, såvida den inte var riktigt rostig! Men en sak, du ska inte höja foten i högläge när något sånt hänt, för det kan göra det värre. Vi säger om du tex fått ett ormbett eller något, så tror många att man ska höja foten också, (folk tror man ska göra det åt allt nästan!) men då sprids bara giftet ner i benet fortare, vilket det inte får göra. Som sagt, i ditt fall är det ingen fara,men tänk på det där med högläge, det är när du stukat dig och sånt som högläge är bra, men inte mot bett, stick och andra saker :)

2009-07-13 @ 11:11:46
URL: http://smileatlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback