Svar på kommentar!

I mitt senaste inlägg fick jag denna kommentaren;

"vrf ska dina brors tjejer hjälpa till?? det är väl dina bröder som ska göra de? eller lever vi på 50-talet???
"

Här är mitt svar;

För det första så vet jag att du inte heter Hanna, så lägg ner det. För det andra så tror jag du tolkade inlägget lite fel. Det jag syftade på i mitt inlägg var just folket som befinner sig i mitt hushåll som INTE bor här och i detta fall just mina bröders tjejer. Anledningen är enkel. Mina bröders kompisar har LAN och är här ca en helg, och som jag skrev tycker jag det är en självklarhet att de ska diska efter sig. Men det gör dom inte. DÄREMOT bor mina två bröders tjejer här i LÅNGA perioder. Den ena har tex bott här i flera månader och den andra under långa perioder då och då. Men vad vet jag, det kanske är så att man kommer hem till folk och anser sig vara gäst så man absolut inte ska hjälpa till med något? Inte tacka för maten - som alltid står serverad. Slänga sina kläder i tvätten, lägga sin disk i diskhon så att någon ANNAN ska ta hand om det. Jag kan ju passa på att fråga vad ni tycker? Är det så mycket begärt att få lite hjälp när man är flera människor i ett hushåll? eller tycker ni att en person ska ta hand om allt, för att dom är "gäster"?
Självklart gäller detta även mina bröder och alla som känner mig vet hur mycket jag tjatar på dom om detta - Att jag behöver hjälp. Men jag får ingen respons. Men jag trodde därimot eller hoppades snarare att folk som kommer och bor i ett hus hjälper till, Det är vad jag har lärt mig iallfall och vad jag gör när jag kommer hem till någon annan. Thats it!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jennie, du har helt rätt! Man kan inte kalla sig gäst hur länge som helst heller, det finns stora skillnader där. Jag menar, man kan inte tro att man bor på hotell bara för att man är hos någon annan, alla människor borde ha ren vett och etikett och åtminstone erbjuda sig hjälpa till eller så ibland! Och folk borde ju se att det är DU som gör i princip allt hos er, och tror det var det du menade också, att deras tjejer kanske hade kunnat uppmärksamma det lättare då det faktiskt är något vi tjejer är bättre på att uppmärksamma, trots att vi lever på 2000-talet. Killar bryr sig ofta inte om det är lite stökigt eller så, men ofta så gör tjejer det. Men det är min åsikt! :)

Hoppas allt är bra. Kram

2009-12-19 @ 22:58:32
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag har inte läst alls vad detta handlar om men jag hade gjort ett schema, där ett "par" och pappa har hand om städningen varje vecka, o ett par har hand om tvättningen. Som man sedan rullar på. Man diskar sin egna disk. Och den som har lagat mat ska inte behöva ta undan eller diska. Utan de får de andra hjälpas åt med. Så gjorde vi när jag bodde hemma o de funkade kanon !

2009-12-20 @ 21:00:53
URL: http://snyggjenn.blogg.se/
Postat av: hanna

joo jag heter hanna. är kompis m therese karlsson och jessica nyberg som du gick i samma klass med, så du behöver inte anklaga mig för att vara någon annan. jag får be om ursäkt om du blev "arg" över mitt inlägg, men jag hade en enormt dålig dag å blev lite irreterad över det du skrev, la inte alls ner någon tanke i det jag skrev!.. så ursäkta om du tog illa upp!!

2009-12-21 @ 05:58:52
Postat av: Jennie

HANNA:

Okej, jag ber om ursäkt, jag tog dig för någon helt annan. En jag var helt säker på skulle kommentera med ett annat namn. Sorry! Jag blev inte arg överhuvudtaget, kände bara att jag ville ge svar ifall fler hade misstolkat inlägget. Hoppas du förstår mig också..

2009-12-21 @ 14:03:23
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback