Städning.

Idag har det varit full rulle från morgon tills nu känns det som. Pappa ringde och väckte mig klockan 10 för att säga att jag kunde gå ut en stund i det sköna vädret. Tänkte att det var en mycket bra ide, men som vanligt blev det inte av.

Vi gick upp och min lillebror Jonas hjälpte mig och kim att koppla in datorn till vår platt-tv. Mycket smidigare att ha det så när man tex ska kolla på film, då de flesta av våra filmer ligger på min externa hårddisk.
Det tog väldigt lång tid, eftersom det var mycket installation som skulle göras osv. och dum som jag har så glömde jag av frukosten. Så blev blev väl mer som lunch då när klockan slagit tolv och jag satte mig och åt.

Efter lunchen var det dags att börja röja, känner att det är dags att ta tag i det då jag ska ha fest om två veckor och så ska vi ha kalas för mig och min bror. Så det var lika bra att sätta igång redan nu. Min bror gjorde iordning i trädgården, där det såg ut som jag vet inte vad. Och jag röjde på nedervåningen. Men jag har fortfarande dammsugningen kvar och för att inte tala om mitt rum som behöver en helrengöring.
Tar nog tag i det om en liten stund, måste vila lite nu känner jag och så är jag väldigt mätt efter maten som idag blev pasta med pastasås. Inget avancerat direkt..

Nu har jag nog inget mer att skriva så det är väl bäst jag vilar en stund innan jag börjar städa igen.
Ha det fint!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback