Söndag

Det blev aldrig att jag skrev igår när jag kom hem, va alldeles för trött så vi la oss bara i sängen och kollade på tv en stund innan vi somnade. Men idag vaknade vi pigga och glada!

Va ju på synundersökning igår och det visade sig, som jag trodde att jag hade svårt att se på avstånd, speciellt med vänster öga. Han sa att jag såg bättre med glasögon på vänster öga men att jag såg sämre med glasögon på högra.. knepigt. Dessutom blev jag väldigt besviken när jag va där, han som gjorde syntestet va jättegrinig och det kändes verkligen som han slarvade igenom det hela. Idag ångrar jag nästan att jag gick dit. Speciellt efter jag pratade med Kims pappa om när han va och gjorde sitt syntest på ett annat ställe. Han hade tydligen fått göra typ 5 olika slags test och verkligen fått en genomgående undersökning, det va annat än jag fick det., jag skulle bara läsa några bokstäver. Ska dit imon för att hämta dom nya glasögonen, då får jag helt enkelt testa dom och se om jag ser bättre med dom, gör jag inte det ska dom få göra om dom, det är ett som är säkert.

Efter det åkte vi hem till Kim. När vi kom dit så började Kim och hans bror att hugga ner det sista av trädet som skulle bort. Det va ju väldigt härligt väder ute igår så det gjorde inget att vara ute några timmar. Sen åt vi middag, det blev pommes frites, lövbiff och persiljesmör. Det är inte lätt att äta när jag och Malin sitter vid samma bord iaf, det blir alldeles för mycket skratt. Men det gillar vi! Haha! Sen satt vi och pratade en stund innan det va dags för oss att åka hem. Vi lånade med oss en film; Changeling. Med Angelina Jolie. Någon som sett den? Jag har hört att den ska vara väldigt bra och sen är den ju baserad på en sann historia och sånt älskar jag. Den ska vi se senare ikväll.

Jag köpte min nya mixer igår också! den verkar kanonbra! Gjorde en härlig smoothie till mig och Kim förut. Det va smaskens!

Nu ska jag greja lite i mitt rum sen ska jag laga middag. Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback