Härligt vårväder.

Vilket väder vi har!
Strålande sol, ingen snö och allmänt behaglig luft. Det är så härligt att våren har kommit! Små blommor kommer upp lite här och var och fåglarna sjunger ut sina ljuvliga sånger, det sprider enorm lycka.

Var hos tandläkaren idag, och promenaden från bussen dit var riktigt skön. Kom på mig själv med att blunda några gånger och drömma mig bort. Härlig känsla det där. Nåt som också var härligt var att jag fick väldigt mycket beröm för mina tänder. Hur fina dom var och hur bra jag sköter dom. Yes! Ett litet, litet hål hade jag, men använder jag tandtråd och flour så trodde hon det skulle försvinna. Har ju bara haft hål två gånger och då var det andra hålet i samma tand som första gången bara ett kort tag efter det första, så jag skulle tippa på att det inte lagades ordentligt första gången. Men med tanke på vilken tandläkare jag hade då är jag inte förvånad.. Hemska människa, tur att personen inte jobbar kvar. Dagens besök var iallafall snabbt över, fick ta två kort och lägga lite bananlack så var det klart! Skönt att slippa gå dit på ett tag nu.

Jag har lite planer för mig och min pojke på Fredag så jag hoppas verkligen vädret håller i sig och att vi kan strosa runt i stan och bara ha det mysigt. Att spendera dagarna tillsammans är det bästa som finns!
På Lördag är det kalas för min kusin Daniel som firar att han fyllt 23 år. Det har varit och kommer bli många kalas framöver. Kim och min storebror hade kalas i Februari, nu i Mars mina två kusiner och min syster, i april firas Kims syster och mamma och ja, det blir en del kalas men det är bara trevligt. Älskar kalas!

Av nån andledning längtar jag jättemycket till påsken. Vet inte alls varför för det är ju inte nån jättespeciell högtid egentligen. Men det är väl allt ljus ute, ett tecken på att våren verkligen kommit och alla glada färger från fjädrar, påskliljor, målade ägg, påskägg osv. Men sen när påsken är slut kommer längtan efter midsommar och havet. Åhh! Ja jag kan hålla på hur länge som helst och skriva vad jag längtar till men jag antar att det är bäst att ta en dag i taget och njuta till fullo istället. Var dag har sin tid..





Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag har också extrem längtan efter påsken nu! Jag tror det är för att de två senaste åren har det varit kanonväder, speciellt 2009 - minns du hur jag brände mig i ansiktet hos Katarina och Lennart i deras trädgård? :P

2011-03-17 @ 07:49:12
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Cissi

haha ja det var roligt med påskäggen... Så går det när båda fjantar sig och vägrar leka barn en stund ;) Då blir vi mest barn av alla sen! haha..



Klart jag vill ha nya lösenordet, skriv ett mail på face eller ett sms så jag har det. Undrade just varför jag inte kom in!

2011-03-17 @ 22:05:55
URL: http://smileatlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback