tillbakablick på mitt 2010

Jag trodde 2010 skulle bli mitt bästa år någonsin, men det skulle komma att visa sig att jag hade mycket fel gällande det.


- Jag jobbade mycket de tre första månaderna av året, men efter det tog det stopp då jag var tvungen att sjukskriva mig själv för att ens klara av vardagen. Vad det beror på är personligt.







- Jag mådde sämre än aldrig förr och botten var nådd. Jag visste inte hur jag skulle ta mig upp.







- I Februari bestämde jag mig för att klippa av mitt långa hår och bli korthårig. Sagt och gjort och jag trivs jättebra med det.







- I mars gjorde jag ny synundersökning och då visade det sig att min syn blivit sämre. Så nya glasögon blev det och några tusenlappar fattigare blev man.







- I April var jag och Kim plus två kompisar och såg vår första livespelning. Det var Dead by April som spelade på liseberg och det var grymt!






- I maj månad flyttade min bästa vän, min ängel, min underbara farmor ifrån mig. Vi bilade upp hennes flyttlass som gick till Luleå och det blev en otrolig givande resa men även väldigt jobbig och många tårar fälldes.






- Sommaren kom och jag började ta mig upp på banan igen. Jag njöt av sommaren och badade mer ute än jag gjort i hela mitt vuxna liv. Jag struntade för första gången i vad folk tyckte om min kropp.






I Augusti var jag och Kim för första gången på Gröna Lund i Stockholm med några vänner. Vi var även i Södertälje och åkte pendeltåg för första gången.






- När sommaren började gå mot sitt slut började jag må lite sämre igen. Vetskapen om att jag inte jobbat på några månader gjorde sig påmind och jag fick dåligt samvete.
Jag insåg också att jag inte alls trivs lika bra att jobba med barn längre, av olika anledningar. Jag har gjort det så länge nu att jag vill prova något annat. Men att få ett jobb är inte lätt, de skulle jag inse ganska fort.







- September och hösten kom och jag fyllde 22 år. Jag hade fest hemma och bjöd alla vänner som står mig nära.






- Jag röstade även i Valet men tyvärr tog Moderaterna hem det.








- Den 7 Oktober firade jag och min pojkvän 5 år tillsammans. Det firade vi genom att bo på hotell och gå på spa. Det var en två underbara dagar och en fantastisk vistelse vi hade tillsammans.






- I November fick jag och Kim gå på vår allra första lägenhetsvisning någonsin. Vi valde att tacka nej då den inte passade oss. Men kort därefter (i början av December) fick vi gå på en till. En som skulle visa sig vara vår drömlägenhet! Tyvärr fick vi inte den och det kom som ett slag i magen för oss båda. Det var jättetungt att ta det nejet.






December, vinter och julmånaden kom och vi firade julafton tillsammans båda hos min släkt och hos Kims släkt och hade jättetrevligt!
Nyår firade jag för första gången i mitt vuxna liv på annat ställe än hemma (dock var vi hemma innan tolvslaget ändå den dagen) men det var också hur kul som helst.








Sumering: Jag mår fortfarande jättedåligt över att jag inte har något jobb. Det är något som tynger mig varje dag. Men jag kan se hopp framför mig och jag hoppas och tror att detta året, 2011, kommer ge mig mer tur när det gäller både lägenhet, jobb, viktminskning och på det mentala planer.  Jag kämpar vidare...



Kommentarer
Postat av: Cissi

Bra summering och jag tror verkligen att ditt 2011 kommer bli så mycket bättre - precis som jag vet att mitt kommer bli det! Jag vägrar till och med skriva en summering av 2010 eftersom det enda jag minns i princip är att jag spenderade flera dagar i veckan på sjukhuset.. Usch, det är ett år jag inte vill tänka tillbaka på - nu blickar vi framåt gumman och gör detta till ett riktigt toppen år! :D

2011-01-24 @ 16:57:00
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Millah

hoppas du får ett fantastiskt år kramar

2011-01-24 @ 18:23:53
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: e´bam

du passar jätte bra i det där håret måste jag säga!

jätte tråkigt att göra av flera tusenlappar på glasögon,

men dom hjälper ju faktiskt !

kolla gärna min blogg

kram

2011-02-21 @ 18:05:43
URL: http://ebam.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback