Ny favorit från Queens & Shadows

Återigen har jag funnit en ny favorit att ha i sminkväskan. En ny mineralfoundation från Queens&shadows. Den är så grym!!

Jag använder jämt min mineralfoundation från Tikei annars, men jag måste säga att den har fått stor konkurans nu.
Denna täcker hur bra som helst och jag upplever att den är lite mer "kompakt" än de andra jag testat som också är bra men där ofta hälften av pudret bara hamnar utanför och på kläderna.  Jag upplever också att den sitter bra på huden under dagen även utan primer så det är mycket positivt! Priset som just nu ligger på 119 kr är ju bara så bra också.  I love it!

Om jag ska hitta nån nackdel med den måste det vara mängden i burken eller sjävla burken. Jag hade gärna sett att burken var lite större så att även en rätt stor kabukiborste lätt få plats i burken så man fick det lite mer jämt på borsten samt att den innehöll lite mer. Den är rätt liten jämfört med den från Tikei. Men eftersom resultatet blir grymt gör det kanske inte så mycket.

Jag kommer definitivt köpa denna igen!




Tog lite snabba före (min hy är sjukt dålig, jag vet) och efterbilder utan primer och concealer inne på badrummet men jag tycker inte efterbilden gör sig riktigt rättvisa här. Så jag tog en bild i dagsljus istället där jag har en full vardagsmake. Där tycker jag man ser hur bra den är. Där har jag använt Queens&shadows mineralfoundation,  rouge samt queens&shadows pigment ögonskugga Helene (syns knappt på bilden men den är grymt fin), maskara och kajal. Ingen primer eller så alltså!


Ingen tvekan om att den är bra eller? :)







Här kommer en bild på hela kalaset jag köpte hos Queens&shadows.



1. Mineralfoundation
2. Pigment ögonskugga Sabine
3. Pigment ögonskugga Helene
4. Ögonskugga Emmy



Kommentarer
Postat av: michelle ♥

Vill du bli veckans blogg? Läs mer och anmäl dig hos mig :)

Kram!

2010-05-04 @ 17:00:19
URL: http://michellepettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback