Budget. VS. Lyx. - Concealer.





Budget: Maybelline Dream Mousse concealer 85 kr.
Lyx: Cover all mix från make up store 265 kr.


Dessa två concealer är enligt mig hur bra som helst! Båda täcker otroligt bra, känns och blir inte torra utan är väldigt mjuka och fina att jobba med på huden. Concealern från MUS håller aningen bättre under dagen medans den från Maybelline kan dämpas ner något.
Cover all mix täcker finnar, blemmor osv liite bättre än den från maybelline men dock tycker jag att Dream mousse concealern täcker bättre under ögonen.

Ett annat stort plus med coverall mix är att den är mycket mer dryg än den från maybelline, man behöver bara använda ytterst lite och det gör ju att den håller mycket längre.


Maybellines concealer har jag köpt många gånger och jag kommer även fortsätta köpa den eftersom det är en stor favorit hos mig och sen tycker jag att priset riktigt bra också.
Cover all mix concealern har jag köpt en gång och är otroligt nöjd, dock är priset är lite väl högt. Men med tanke på hur dryg den är kanske den är värd pengarna ändå faktiskt. Men skulle jag därimot komma åt den billigare kommer jag köpa den igen utan att tveka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback