Recept till en väldigt god soppa!

Idag åt vi en middag jag bara måste dela med mig av! nämligen Cowboysoppa =) Ett recept finns på recept.nu men jag valde att göra min egen variant, och gud så gott det blev. Alla älskade den och tog två gånger. Denna ska jag definitivt göra igen.

Här är mitt egna recept. Tänk på att mängder och ingredienser kan variera utefter vad ni själva vill ha och gillar.  I min familj är vi dessutom 5 stycken som äter så jag gjorde ungefär som det här.


Ingredienser:

- 600 g köttfärs
- 1 Gul lök
- 3 vitlöksklyftor
- 5 tärnade potatisar
- 2 morötter
- 3 Dl Grädde, antingen visp eller matlagningsgrädde. Ta det du gillar!
- 5 Dl standardmjölk
- Kalvfond efter smak
- Soya efter smak
- Tomatpure efter smak.
- Salt och peppar.

Gör såhär:

Fräs köttfärs, lök och vitlök i lite olja.
skala och tärna potatisarna
Skala och skiva morötterna.
När köttfärsen fräst klart tillsätter du potatisarna och fräser lite till.
Sedan lägger du allt allt i en tjockbottnad kastrull och tillsätter resterande ingredienser.
Låt koka tills potatisen och morötterna är mjuka.
Servera!




Kommentarer
Postat av: fia

Tack för din kommentar!

Det blir så påtagligt vid vissa stunder att de nära och kära är borta från oss.

Mormor sa igår att hon "skämdes" för att hon blev ledsen, men jag tror det att då kommer man inte vidare heller, samt att det är bra att bli ledsen.



Ta hand om dig, kram!

2009-07-27 @ 00:09:04
URL: http://fiacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback