Vad gör jag när sötsuget tar över ?

Har känt sug efter sötsaker i några dagar nu ochjag vet inte vad jag ska göra åt det... visst kan man äta frukt och annat men det är ju verkligen inte samma sak, det tar ju inte bort suget. Så jag försökte mig på en så nyttig smoothie jag kunde utefter vad vi hade hemma. Jag vill fortfarande ha mer tips på vad jag kan köpa hem. (se inlägget nedan) Men för att vara en nyttig smoothie smakade den helt okej. Självklart hade den varit godare med yoghurt i (hade ingen hemma), eller för att inte tala om glass. Men icke!

Min smoothie:

- Ett paket av ICAs frysta "frukt&bär"
- En skvätt mjölk
- En banan
- Saft från en apelsin
- Lite saft från en citron för att få i mig c-vitamin.

Servera iskall! gärna med krossad is i.

Sen var det bara att mixa ihop allt och sedan dricka. Måste säga att de dämpade suget en del. Måste bara hitta lite fler recept på nyttiga smoothies så det bli nåt jag kan ta till när suget tar över.

Ha en fortsatt trevlig kväll alliphopa!


Kommentarer
Postat av: Fia ♥

Sv: Som till exempel nu så hade jag ju din blogg att läsa :D



Blir ju jättesugen på en smoothie nu, lite dum tid på dygnet tror jag dock :P Kram

2009-08-07 @ 00:08:51
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: Kattis

Just smoothies är ju superlätt att variera, det mesta passar ihop haha :)

Idag har jag typ levt på smoothie;

En liten skvätt mjölk

En skvätt naturell youghurt

En skvätt vaniljyoughurt

Lite frysta hallon

Svingott. Annars är min favorit naturell youghurt - vaniljyoughurt - blåbär.

Min syster och min pappa tycker att mina smoothies blir alldeles för sura, men själv är jag riktigt nöjd med dom haha!

2009-08-07 @ 01:06:43
URL: http://paksukainen.blogg.se/
Postat av: Anna

Såklart jag försöker ta mig tid, jag vet ju hur tacksam jag själv är när folk svarar på mina frågor. :) Gå in på den här sidan http://smoothiesrecept.se/ för hon brukar kommentera en del i min blogg och har massor med recept på alla möjliga slags smoothisar. :)

2009-08-07 @ 11:03:53
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback