Livet är inte alltid lätt...

Tänkte jag skulle skriva lite men just nu står det helt still i huvudet, kommer inte på nåt alls som jag kan dela med mig av.

Fredag är det idag iallafall och det betyder att det blir myskväll såklart. Pappa har lovat att vi ska åka och handla sen så då får man passa på att köpa lite gott.

Vi ska även massa min systers hund till imorgon så henne ska vi hämta sen, det ska bli roligt.
Vi bestämde att vi inte ska passa hunden hela helgen eftersom man blir så bunden då att vara hemma. Man vet ju aldrig om man får ett ryck och vill hitta på nåt. Jag och kim har bestämt att vi ska försöka ägna mer tid åt varandra nu härdanefter och inte "ställa upp för mycket för andra" hmm, det där lät konstigt, inte riktigt så jag menar. Men det kan lätt bli lite mycket ibland. Det känns liksom som man är alldeles för snäll ibland och då glömmer vi av oss själva. På senaste tiden har vi ägnat många helger åt att hjälpa andra med olika saker så vi inte haft tid för oss, och det har märkts. Det tär faktiskt. Vi har bara helgerna i princip som vi kan umgås på och då vill vi hitta på saker tillsammans, spontana saker men även bara vara hemma. Även om man säger att man inte har nåt "bokat" så betyder det inte att man kan ställa upp på allt. Då kanske man vill ha en hemmadag och bara ta det lugnt liksom. Nu babblar jag mycket känner jag, vet inte om jag har förklarat det jag menar så att man förstår men det är såhär vi känner iallfall.

Nu är det absolut inte meningen att någon ska ta åt sig av detta och bli rädda att fråga oss. Vill ni ha hjälp med nåt så fråga gärna, men ta också att ni kan få ett nej och det nejet säger vi absolut inte för att vara taskiga utan för det jag just nu har försökt förklara, Vi vill ha tid för oss. (eftersom vi bara har helgerna tillsammans i princip) Sen är det inte alltid så att vi kommer säga nej heller såklart. Men ja, fan, allt blev rörigt nu men men..


Det ska iallfall bli kul att passa lilla Kiara. Kim har längtat mycket efter henne. Dom två kommer så bra överens och verkligen älskar varandra. Hehe! Får hoppas det blir soligt och fint väder så vi kan gå på promenad också.


Nu blev det en hel del skrivet ändå, så det kan bli. Haha! men nu ska jag greja lite i mitt rum innan det är dags att börja med maten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback