Fredagen kunde sett bättre ut...

Jag är helt slut, bokstavligt. Att må såhär tär verkligen på kroppen och psyket. När jag blir dålig så brukar jag bli det ordentligt, precis som denna gång. Jag bad verkligen till gud att jag skulle slippa hostan, men den fick jag såklart på köpet. Att vara förkyld är faktiskt riktigt jobbigt. Man blir så tung i huvudet att man känner sig svimfärdig hela tiden sen blir ju näsan torrare än sahara av allt snytande i papper. Halsen ömmar, precis som om någon river med sandpapper i den varje gång jag sväljer. Inte så trevligt...
Imorgon ska min lillebror och hans tjej till Ullared. Kan ni förstå det? ända sen innan sommaren har jag längtat och bett på mina bara knän att få åka dit. Jag har tjatat på varenda kotte om att få åka med dit så ni kan ju förstå min frustation, att jag nu har möjligheten att åka dit men ligger här hemma helt utslagen typ. Men jag ska faktiskt försöka åka med, om jag känner att jag klarar det. Det får liksom bära eller brista. Antagligen kommer det kännas riktigt jobbigt, men det får jag ta isåfall, jag måste verkligen dit och köpa julklappar och jag vet inte om jag får nån mer chans.

Nåt som känns ännu jobbigare är att jag idag var bjuden på födelsedags firande hos en vän jag tycker så mycket om. Min storebrors flickvän Cissi. Jag och hennes tjejgäng skulle bli bjudna på mat och ha det så himla skoj och så kan jag inte gå dit pga att jag är sjuk. Det känns förjävligt! Jag har längtat så mycket efter denna dagen. Jag har tagit fram kläder jag skulle ha, kollat ut sminket, köpt present och allt möjligt. Men jag känner att krafterna inte finns.
Nu tänker ni säkert "men hur kan du åka till Ullared då?" för det första tycker inte jag det är samma sak. Där behöver jag inte anstränga mig för att vara glad, ha roligt och samtidigt slipper jag oroa mig för att smitta nån som är på festen. Jag kan gå runt stilla i min egen takt, ta det jag ska ha och sätta mig i bilen om det känns jobbigt. (sen är det inte ens säkert jag åker, det beror helt på hur jag känner mig när jag vaknar imorgon) Men som sagt, jag är jätteledsen över detta. Men det kommer fler tillfällen, jag tror hon förstår mig iallafall. Så fort jag mår bättre ska jag åka över med presenten till henne. Kanske kan försöka fira henne på annat sätt någon annan dag också, om hon vill.

Jaja nog om detta. Jag bara babblar ändå. Nu ska jag ta en panodil och lägga mig och vila, bara detta var en kraftansträngning. Åter till sängen och mitt varma täcke!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag förstår precis vännen min! Oroa dig inte för det! Det är en helt annan sak att orka gå på ett firande där folk dricker lite, alla pratar och skrattar och har kul så är man helt död själv.. Uscha, det är inte speciellt roligt! :-) Vi får ses så fort du blivit frisk helt enkelt. Blev det ullared tro? kramar

2010-11-14 @ 08:58:51
URL: http://christmascarol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback