Finns jag?

Som ni märker är inte mitt blogghumör på topp. Mina tankar är så många och jobbiga att jag inte ens kan urskilja dem. Men jag hoppas ni har överseende med det!

Dagarna passerar förbi och jag är hela tiden ensam. Min farmor är inte här, kim är inte här och resten av familjen jobbar, är i skolan eller gör nåt annat. Jag går och plockar, tvättar, städar osv för att sysselsätta mig men den mesta tiden förblir i sängen. Jag orkar faktiskt inget annat just nu. Ingen verkar ändå bry sig. Endast en person har pratat med mig om hur jag mår, en enda person har orkat lägga sina egna problem bakom sig för att faktiskt lyssna till nån annan. Du vet vem du är. Tack!
Mina vänner ser vad jag har skrivit här i bloggen (Jag ser vilka som besöker), de ser mina statusar på Facebook, de VET att saker och ting inte står rätt till hos mig men ingen bryr sig. Varför låtsas folk som att dom inte vet? om jag säger dom där orden som man alltid gör oavsett hur man mår - "jodå, det är bara bra med mig" Tror dom på det då eller? antaligen inte, men dom är alldeles för lata för att ta reda på mer fakta. Allt för att slippa dras ned i andras bekymmer och problem. Och det är dom personerna som ska kallas vänner... Yeah right!
Visst folk har sina egna problem och man ska alltid tänka på sig själv i första hand MEN man får aldrig glömma av de andra som finns i ens närhet, de behöver också få känna att någon bryr sig. Det gäller att ge och ta!

Ja jag skulle kunna sitta här i en evighet och skriva om detta men jag orkar faktiskt inte. Jag tror jag har fått fram mitt budskap. Jag pekar inte ut någon speciell i detta inlägget. Ni vet själva om det är er jag menar, ta åt er eller skit i det. 


Kommentarer
Postat av: Fia ♥

Att man svarat att det "är bra" trots att det inte är det tror jag är någonslags försvarsmekanism. Tyvärr är det nog så att många inte orkar med andras problem. Folk är så upptagna av sitt och sin värld. Vet ju bara hur jag själv är. Sen så tror jag inte att alla vet heller hur de skall handskas med andras sorg eller vad det nu kan vara. Över nätet kan det bli så stolpigt att skriva nåt.



Ta hand om dig! För att fördriva tiden, kan du inte gå ut o gå? Mp3, eller mobilen med musik/radio. Ta med dig kameran eller nåt o bara gå en sväng! Ljuset och våren och sommaren som är på intågande kan nog göra oss alla på lite bättre humör. Sköt om dig!

2010-05-11 @ 19:14:24
URL: http://fiacaroline.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej!

Har precis lagt in ett inlägg med min lilla promenad med min söta hund Trassla! :D Kolla gärna in det. Och visst är klockan snygg som jag köpt på Coolaklockor.se? :D

Kramar!!

/Amanda

www.metrobloggen.se/brunnetmandaa

2010-05-11 @ 19:59:47
URL: http://www.metrobloggen.se/brunnetmandaa
Postat av: Cissi

Tycker det är tråkigt att läsa att du inte mår bra nu, och hoppas det kommer kännas bättre snart! Men en sak jag funderar över när jag läser ditt inlägg är att dina vänner kanske inte riktigt vet hur de ska handskas med hur du mår, se det inte bara åt det negativa hållet och känn det som att ingen bryr sig. I många fall handlar det faktiskt bara om att man inte vet vad man vågar säga eller göra, för att inte göra personen i fråga mer upprörd eller ledsen eller vad det nu kan vara! Berätta för personerna istället hur du känner, så kan det säkert lösa sig och bli bättre istället för att du ska bli ledsen och grubbla över det också, ifall dem bryr sig eller inte. Att prata om hur man känner är det allra bästa man kan göra, och var inte rädd för att någon ska bli arg! :)

2010-05-11 @ 21:59:46
URL: http://smileatlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback