En fin dag med farmor

Idag har vi haft bullbak minsann, jag och min farmor. Supergoda kanelbullar blev det som förövrigt måste ha varit väldigt goda eftersom min kära far tog med sig en HEL fryspåse med bullar in på rummet och stängde dörren snabbt som attan. Haha! Bulltokig är han.

Sen har jag och farmor suttit på balkongen och pratat om allt mellan himmel och jord. Så mysigt var det, fick veta lite om hennes barndom och det var så härligt att lyssna på allt kul hon har fått uppleva.

Vid tre-tiden begav hon sig in till stan. Hon skulle hem till en väninna för en "avskedsmiddag" hon flyttar nämligen till Luleå nästa vecka. Något som jag verkligen bävar för. Hur ska jag klara mig utan henne? Usch, nu vill jag inte tänka på det mer. Dom skulle äta en god smörgåstårta och ha det trevligt och just nu sitter jag och väntar på ett samtal där hon säger att hon vill bli hämtad av pappa. Jag längtar redan tills hon kommer hit igen, även om jag bara varit ifrån henne några timmar. Hehe..
Hon var så vacker idag innan hon åkte. Hon hade tagit på sig jättefina kläder, sminkat sig, gjort sig fin i håret och jag hade målat hennes naglar igår som blänkte så fint. Det är min lilla farmor det. Skönheten själv, 84 år gammal!


Världens finaste!





Annars har jag bara tagit det lugnt idag. Kim kom hit också förut, känns skönt att ha honom här. Saknar han alldeles för mycket när han är borta. Men snart, förhoppningsvis, får jag slippa vara ifrån honom. Längtar!

Nu ska jag snart kolla på lite tv med Kim och bara mysa men jag kommer säkert uppdatera snart igen. Känner att jag har ett riktigt bloggsug just nu. Hoppas det håller i sig!
Förövrigt kan jag meddela att jag precis har fått se en liten tjuvkik på min alldeles gudomligt fina nya design som håller på att fixas av sötaste Ina. Det är så spännande och ska bli så kul!

Kommentarer
Postat av: ina-bina

tack, tack ^^

2010-05-07 @ 14:40:22
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Sara

Huuhu bullar är gott :D

Bakade ni med kaneL?

2010-05-08 @ 00:47:04
URL: http://www.februaritjej.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback