Magsjuk.

Min njutning av alla kräftor m.m i lördags varade inte länge. Redan efter vi ätit fick jag lite magknip och fick springa på toa, där jag fick en liten diaree-attack eller vad man ska säga. Tänkte inte så mycket på det efteråt. vi forsatte kolla på tv och tills vi la oss för att sova. Klockan fem på morgonen kändes det som allt vände sig i hela magen. Fick springa på toa för ytterligare en attack och så pågick det var tionde minut i flera timmar. spydde flera gånger gjorde jag också. Först var jag helt säker på att jag blivit matförgiftad eller nåt av kräftorna. Men eftersom Kim åt och inte kände nåt och eftersom det går magsjuka där jag jobbar så tvivlar jag på att det var det.
Det värsta var när jag spydde hur mycket som helst, men det bara kom vatten eller vätska eller vad det var och under dagen då febern steg till 39.7 då hade jag spytt så mycket att det inte fanns nåt kvar och då kände jag mig riktigt sjuk. Var lite rädd eftersom jag hade hög feber och inte fick behålla nån vätska, risken då är ju att man blir uttorkad. Varvade spingandet på toa med lite sovning (sov väl 5 minuter åt gången) Tillslut låg jag med ett glas vatten i ena handen, Ipren i den andra, en blöt kall handduk på pannan och med två täcken över mig. Detta var definitivt den värsta magsjukan jag har haft iallafall.

Idag mår jag lite bättre. Febern är borta och jag har inte spytt eller haft diaree idag. Dock mår jag fortfarande väldigt illa och jag känner att jag har mycket (gaser?) i magen. Har iallafall lyckats få i mig en banan och lite mackaroner.

Nu ska jag fortsätta vila. Det är nästan så jag längtar tills det blir kväll så jag får sova igen. Har inga krafter alls och känner mig matt. Men det är bara att kämpa på!

Kommentarer
Postat av: Angelica syster

Krya på dig kära syster! Kram kram! <3

2010-01-25 @ 17:52:01
URL: http://www.nogg.se/SummerGlow
Postat av: ina-bina

Usch, vad hemskt med magsjuka. Jag har inte haft det på många år, men det gör ju så ont att man inte vet var man ska ta vägen :(



Hoppas att du kryar på dig snart igen, lillan! Kram på dig.

2010-01-25 @ 18:47:33
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback