Smink? Ja,tack!

Jag har ju för ett tag sen, lovat att ge mina bästa sminktips på lite produkter som jag använder. Så det blir vad min kommande stund framöver här får gå till.

Har letat på flera sidor efter bilder på sminket jag ska lägga in, men antingen va det fel storlek eller så fanns inte alla produkter jag ville ha med, så jag beslutade att fota själv. Vilket kanske inte blev världens bästa, men får duga.

Jag ska försöka lägga bilderna i ordningen jag tycker att man ska sminka sig. Jag tycker också att bra smink inte behöver vara speciellt dyr. Jag skulle aldrig köpa EN sminkprodukt för över 300 kr. Det tycker jag är lite väl mycket och självklart har alla sina åsikter om det. Många tycker att de dyraste produkterna är dom bästa, medans jag tycker att det inte alltid spelar någon roll, bara man sminkar sig på rätt sätt.
Men iallafall, här är mina tips.

 

Bild nr 1. Lite olika foundations. Personligen tycker jag bäst om; Maybellines Affiniton. Den täcker precis så som jag vill ha den, och innehåller också vitamn E som återfuktar huden, vilket såklart är väldigt bra. Sen är en annan favorit  Maybelinnes superstay silky. Den har både foundations och ansikstcreme i ett, och det gör att huden blir superlen, även den återfuktar huden. 
En foundations är aldrig till för att täcka huden helt, utan bara för att jämna ut strukturen.

Bild nr 2. Eftersom jag tycker att det blir rätt glansigt i ansiktet efter ett tag så brukar jag använda Maybellines Dream Matt mousse, och på det Max factors compact foundation. De är två favoriter hos mig. Det är bara nu på det senaste som jag använder det istället för puder, funkar för mig precis lika bra.

 

Bild nr 3. Två olika concealer som ska täcka ringar under ögonen, små utslag eller vad det nu kan vara. Min favorit bland dessa är den underbara concealern från Maybelline, dream mouse. Den täcker verkligen hur bra som helst, skulle aldrig byta ut den mot någon annan tror jag. Vad som helst kan du trolla bort med denna underbara concealer.

Bild nr 4. Lite olika puder. Som ni läste innan så använder jag numera inte vanligt puder, tycker inte att dessa är lika bra som Max factors Compact foundations som jag nämnde innan. Men om jag ska välja mellan dessa fyra får det bli True Match från Loreal. Den har det som ett puder ska ha helt enkelt. Men därimot doftar pudret från Nivea , ideal finish helt underbart så det får den ett plus för.

 

Bild nr 5. Rouge! Ett absolut måste för mig, skulle jag bara få använda en smink produkt skulle det utan tvekan vara rouge, det vet nog de som känner mig. Mellan dessa varierar jag rätt mycket, till vardags pendlar jag nog mellan de två Nivea blushen. En brunare nyans och en mer rödtonig. Isadoras blush som ni ser på bilden tycker jag är den som sitter bäst under dagen. Och så har vi en nyinskaffad blush, en från max factor som är en creme blush kan man väl säga, den tycker jag om. Räcker bara att "dutta" på lite på kinden så får du fina rosiga kinder.

Bild nr 6. Lite olika ögonskuggor. Det är nog det sminket jag använder minst, har oftast bara det om jag ska någonstans eller så. Inte till vardags. Jag gillar lite bruna nyanser men även ögonskuggor som glänser lite. Tycker det blir fint.

  

Bild nr 7. Eyeliner, ett måste på festen eller om man vill vara riktigt fin, det ramar in ögat på ett snyggt sätt och min favorit just nu är Loreals super liner.

Bild nr 8. Mina favorit mascaror, tycker det är svårt att ha någon absolut favorit mellan dom eftersom jag tycker dom är bra på olika sätt.. Max factors Masterpiece är enklare att jobba med och gör fransarna långa och fina. Max factors False lash effect har en väldigt tjock borste som gör fransarna väldigt fylliga och fina med mycket volym.

 

Bild nr 9. Två kajalpennor. Bland dessa är min favorit Kajalen från Lumene, Den är kolsvart och det räcker med bara ett lager så är det perfekt. Håller rätt länge också.

Bild nr 10. Läppglans är nytt för mig, men har blivit lite som ett måste. Just nu älskar jag mitt läppglans från Face, en rosa ton som gör läpparna väldigt glansiga och fina, och så håller det ett bra tag med.


 

Bild nr 11. Sminkborstar är ett måste! förr sminkade jag mig alltid med händerna eller med en sån där "svamp" när jag skulle använda tex foundations. Det går verkligen bort för mig nu. Vem har inte tröttnat på att nästan all foundation sitter kvar i svampen? och att huden ser helt igentäppt ut när man har lagt på foundation. När man sen ska tvätta rent svampen, då ser man verkligen hur mycket som sitter kvar i den, för att inte tala om alla bakterier. Så nu har skaffat mig en foundationborste (tredje på bilden) och det är fantastiskt att sminka sig med en sån, det tar lite längre tid och det tar ett tag att lära sig innan det blir perfekt men den är underbar! Och det blir mycket drygare eftersom man behöver betydligt mycket mindre smink om man använder en borste. Just denna är från Lindex och den är väldigt mjuk och liten , vilket tycker jag, gör att den är lättare att använda. Har också provat en från kicks, men den va jag inte alls lika nöjd med, den fick sönder efter ett tag och stråna på borsten va inte lika mjuka som på denna. Sen använder jag såklart en puderborste , en rougeborste och en ögonskuggsborste. Men jag ser till min fasa att jag har glömt ta med min concealer borste som jag använder när jag lägger concealern, även där använde jag alltid fingret innan men inte nu längre, har ni inga såna här borstar kan jag verkligen rekomendera att skaffa. Det  ger huden betydligt mer lyster!

Bild nr 12. En "puff" som jag kallar det, även den mycket bättre än svampar till pudret. Och även skönare att använda.


Ja detta va väl tipsen jag hade, vet inte om det hjälpte någon direkt men jag hoppas det. Jag själv tycker iallafall det är väldigt kul att läsa andras tips, tar ofta till mig det också. Bilderna på produkterna är sådana jag använder och har använt, ville bara visa er en liten jämförelse för att ge så bra tips som möjligt. Hoppas ni blev nöjda. Och jag ber om ursäkt ännu en gång för bilderna, inte världens bästa. Hehe

Ha en bra kväll allihopa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ja vart inte nämd en gång ;( hihi ;p underbaraANTE

2009-05-06 @ 21:52:33
Postat av: Jennie

Haha men Ante , jag kan inte nämna dig varje gång =P haha!

2009-05-06 @ 22:45:10
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Cissi

Visste inte att du var så duktig på smink Jennie, gud vad kul :D Jag tycker också om att läsa om tips och sånt så det där gjorde du kanon :) Kram!

2009-05-07 @ 09:39:13
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hehe tack cissi =) Jag har lärt mig av mamma och syster ;) hehe, Angelica är ju utbildad make up artist så hon har gett mig lite tips och så. Sen är jag ju sminknörd, haha! så jag läser mycket om det och tar reda på saker och så =) Kul att du gillade det :) Kram!

2009-05-07 @ 11:27:58
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: ina-bina

Jo, kanske det är? Den längden är i varje fall den jag föredrar, det hänger snyggt om man har lite urringning :)



Det kostar 120:-

2009-05-07 @ 12:06:05
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: ina-bina

Hehe tack och tack :D

2009-05-07 @ 12:08:41
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Diana

Bra tips! =) Men har provat de flesta av de foundations som du nämnde, och har hittat en som är ännu bättre! =) iaf för mig; Max Factor Colour Adapt, täcker jättebra och anpassar sig väldigt bra till din egen hudton =)

2009-05-13 @ 11:21:02
URL: http://dianasomething.blogg.se/
Postat av: Isabelle

SV: Tack :D fin blogg du har :)

Älskar smink <3

2009-05-13 @ 12:09:09
URL: http://isabellesandstrom.blogg.se/
Postat av: Mia

Guld värt! Nu vet jag precis vilken concealer jag ska investera i! :)

2009-05-14 @ 19:46:03
URL: http://duvetmia.blogg.se/
Postat av: Sofia Nagy

är maybelline new pure liquid mineral bra? Har tänkt att köpa den.. rekomenderar du den?

puss och tack i förhand:D

2009-05-18 @ 15:04:07
URL: http://queenof.blogg.se/
Postat av: Anonym

SV: Okej, tack för rådet =D!

2009-05-18 @ 18:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback