Sveriges nationaldag

Nu va det ett tag sen jag skrev. Blir så ibland, men det gör inget! Det har inte hänt allt för mycket dom senaste dagarna..
I torsdags va jag och kimsi och klippte oss. Var längesen vi både gjorde det så det va riktigt skönt att få det gjort! 
och i fredags jobbade jag, det va också skönt eftersom pengar är ett måste just nu. Verkligen!

Idag är det ju sveriges nationaldag. Nåt som jag aldrig firat innan, men som jag kände idag att jag ändå ville fira på nåt sätt. Och vad är inte bättre då än att baka en supergod tårta! Jag gör alltid min tårta på samma sätt, eftersom både jag och många fler föredrar den så. Jag köper först tårtbottnar. på det understa lagret lägger jag nutella. I nästa lager lägger jag en god vaniljsås. Och på det översta lagret lägger jag vispad grädde tillsammans med jordgubbssylt. En rosa grädde helt enkelt. Hehe. Gör så eftersom jag inte gillar vanlig grädde. Men gör man så blir det otroligt gott! Sen har jag alltid färsk frukt på toppen, det kan variera som man vill. Idag tog jag det som fanns hemma. Banan, björnbär, jordgubb, päron och persika. Mums! Prova på detta ni med =)

Tog en bild i all hast! batterierna höll på att ta slut så det blev inte så jättebra, men får duga.


Hemmagjord tårta är alltid godast.

Kommentarer
Postat av: Hälsogudinnan - din inspiration till ett hälsosamt liv!

Ser supergott ut!

2009-06-07 @ 18:28:24
URL: http://halsogudinnan.blogg.se/
Postat av: jimmy88

den ser riktigt smaskig ut:)

2009-07-07 @ 22:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback