Michael Jackson - En av tidernas största legend.

Jag sitter här med tusen tankar, och alla tankar går till Michael Jackson, the one and only!
Hade egentligen inte tänkt skriva något om honom, eftersom jag egentligen aldrig haft honom som favorit eller lyssnat speciellt mycket på hans musik. Men eftersom man kan många av hans låtar och vet vilken otroligt duktig, musikalisk, talangfull artist han var, så jag kände på nåt sätt att jag var tvungen. 

I skrivande stund sitter jag och kollar på The dangerous tour, en konsertfilm från 1992.  Man har ju som sagt alltid vetat att han varit King of Pop och att han var otroligt känd över hela världen. Men att se det såhär, när han uppträder och sjunger är otroligt mäktigt.
De sände ju även minnescermonin på tv:n förut och det va väldigt vackert och gripande. Många fina tal där även mina tårar rann emellanåt. Det är verkligen nu man inser att han faktiskt är borta, att han faktiskt inte finns hos oss längre. Bara i våra tankar och hjärtan och där är jag säker på att han kommer finnas en lång tid framöver. Hans musik kommer leva kvar precis som hans hedervärda minne, det är jag övertygad om. Vila i frid Michael..




 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hans minnescermoni var det vackraste jag sett tror jag.. Har alltid haft honom som min största idol när det gäller bra sångröst, hans röst har varit en gudagåva! Det känns så sorgligt att han inte finns kvar, men han behövde nog vila efter allt gott han gjort i denna värld..

2009-07-08 @ 11:34:40
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: jessica

Hehe, låter fint, min mage mår bra:)



Ska bara säga att jag gått ner 11 kilo sen jag blev gravid så det kanske händer dej me;) så vikten kanske inte e några problem,

Jag håller me dej om ekonomisk trygghet, jag e bara på timmar å christoffer har iaf jobb till september så vi hoppas han får fast, för annars blir det jobbigt, vill ju inte leva på soc direkt, men det årdnar sej alltid:) men du har en bra poäng där, hade vi inte blivit gravida nu så hade vi nog väntat ett tag till, så vi visste mer, men skorpan e mer än välkommen:) kramar

2009-07-09 @ 13:46:11
URL: http://lillanyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback