Ris och Currykorv med sallad.

Korvstroganoff är en stor favorit i vår familj. Men jag kände mig sugen på att göra den lite annorlunda. Så jag bestämde mig för att använda curry! och det blev jättegott! Prova ni med =)

Som ni ser så använder jag mig lite av samma ingredienser som i de andra maträtterna. Tycker det funkar jättebra och så slipper man köpa massa olika =)
Standard i min mat är matlagningsgrädde, tomatpure, soya och kryddor. Det måste finnas hemma!

Mat för ca 5 personer. Men det blev en del över.

Ingredienser:

- 6 dl Ris
- Vatten
- En ring falukorv
- 2 dl Matlagningsgrädde
- 2 dl Mjölk
- En gul lök
- Tomatpure
- Curry krydda
- Paprika krydda och vitlök&örterkrydda
- Soya
- Squash


Gör såhär:

Koka riset
Skala och skär löken
Skär korven i strimlor.
Fräs löken och korven tillsammans med kryddorna. (inte curry)
Skär squashen i små bitar.
Lägg allt i en tjockbottnad kastrull.
Tillsätt grädde, mjölk och även lite vatten.
Smaksätt med tomatpure, soya och en hel del curry.
Provsmaka till du känner att det är lagom kryddat.

Servera med sallad! I mitt fall blev det grönsallad, tomat och äpple. Äpple passar väldigt bra tillsammans med curry!

Hoppas det smakar! =)




Kommentarer
Postat av: Elin

oooh :) älskar korvstroganoff & curry ;) ska testa!

2009-07-29 @ 15:26:56
URL: http://www.metrobloggen.se/kvisten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback