Nyttig och varierad kost.

Hej vänner!

Först och främst vill jag tacka er alla för alla dom fina orden, råden och tipsen jag fått från er i det senaste inlägget, det värmer ända in i hjärtat och det gör att jag känner mig mer motiverad att kämpa med detta. Så ännu en gång. Tusen tack! 

Jag har nu  tagit ett stort steg i viktminskningen. Nämligen att handla hem massa nyttigheter. Jag handlade massa häromdagen. Men gör man en sallad och äter massa frukt varje dag går det ju åt fort. Så idag fick jag handla lite mer.

Eftersom detta är väldigt nytt för mig så var det lite svårt att veta vad jag ska köpa. Jag vill äta så varierat som möjligt så jag försökte tänka därefter. I fyra dagar har jag ätit ett ägg och två knäckebröd till frukost. Men det känns ju lite dumt att äta det alla dagar, för då finns ju risken att jag tröttnar. Så idag köpte jag både osötad musli och havre&korn gröt. För att iallfall variera frukosten lite. Jag kommer ha frukt i både gröt och fil och även äta ett ägg varje morgon. Vad tror ni om det?
Ni får hemskt gärna tipsa mig om bra och nyttiga produkter, som ni tycker jag kanske borde prova eller äta just för det är nyttigt. Ni får också gärna kommentera om ni har nåt recept i er blogg som ni vill dela med er av eller bara har nåt allmänt råd till mig. Alla kommentarer är väldigt viktiga för mig för att jag ska lyckas så alla tips och råd tas tacksamt emot så skriv på. =)





På bordet ligger bland annat.

- Nektariner
- Bananer
- Äpplen
- Vindruvor
- Clementiner
- Ananas
- Morötter
- Sallad
- Majs
- Keso
- Wapnö filmjölk
- Mineralvatten
-  Juice
- Grönt te
- Honung
- C - vitaminer
- Havre&korn gröt
- Osötad musli
- Kokt skinka

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååh Va glad jag blir. Kommer såklart följa din blogg med. Peppa dig om du behöver pepping :P Jag finns här om du vill prata om allt som kanske är jobbigt då jag gått igenom det själv. KRAM

2009-07-30 @ 22:15:34
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Svar; Taaaaack :D

2009-07-30 @ 22:33:56
URL: http://lindablom.se
Postat av: borninjune

Hmmm... Din kommentar värmde faktiskt. Tack.

Jag försöker att ta mig igenom denna jobbiga tid som är nu.

Var hos min psykolog idag och jag grät i nästan en timme. Jag och pojkvännen pratade nu ikväll länge med varandra, och det kändes bra.



Om du känner att du skulle må bättre av att gå ner i vikt så stöttar jag dig gärna. Att inte ha så mycket "skräp" hemma underlättar verkligen.

Men se till att det inte går för långt!! Jag har tyvärr fastnat i ätstörningshelvetet och det finns roligare sätt att leva på än att bara tänka på mat.

2009-07-30 @ 23:23:04
URL: http://borninjune.blogg.se/
Postat av: I våran lilla vrå

på min blogg lägger jag ut recept på mat som vi äter. Är oftast viktväktarmat, men inte alltid. Så om fantasin försvinner, då får du titta in om du vill. Fanns ju massa bloggar som har recept, så bara att leta runt.. kram å kämpa på nu!

2009-07-31 @ 09:01:50
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: Sofia

Heja heja!! va duktig du är :)

Jag måste medge att dedär bordet ser supergott ut =D

2009-07-31 @ 12:52:00
URL: http://www.metrobloggen.se/hallon
Postat av: ina-bina

Vad duktig du är, Jennie :D Så där ska det se ut, du är skitgrym!!!

2009-07-31 @ 13:30:52
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: K a j s a j i . c o m

Mm, det ser ju faktiskt riktigt musmigt ut :)

2009-08-01 @ 16:55:32
URL: http://kajsaji.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback