Fredag.

Hej!

Jag vill bara tala om att jag mår lite bättre nu. Huvudvärken har släppt men det är fortfarande mycket tankar, som det alltid är kring jul. Varje år påminns man ju om att man kommer få fira jul utan sin älskade mamma.
Men så är det och det är bara att acceptera, även om det är väldigt svårt. Jag hoppas iallfall att julen kommer bli mysig och trevlig som den brukar vara.

Idag är det städning som gäller - som vanligt. Jag känner att jag verkligen inte har nån ork, men eftersom alla andra vägrar ta tag i det eller hjälpa mig är jag illa tvungen. Kan ju meddela att vi för tillfället är 11, om inte fler i hushållet.  Ja ni hörde rätt. Det är jag, Kim, min bror Jonas och hans tjej, min bror Tor och hans tjej, pappa och så har min bror LAN här nu. Inte för att hans kompisar ska städa, men därimot borde dom diska efter sig. Eller?
Några som verkligen borde hjälpa till eftersom dom bor här under väldigt långa perioder är båda mina bröders tjejer, anser jag. Men nej det här är ett hotell förstår ni.. Kim hjälper mig rätt mycket ändå, det är tex alltid han som städar mitt rum och det uppskattar jag väldigt mycket, Dessutom jobbar han väldigt långa dagar. Hade detta varit en normal familj så hade alla insett att det inte bara är en som kan sköta och styra allt i ett hus där det bor vuxna människor men i denna är det så. Det finns ingen respekt eller samvetskänsla alls. Det faktiskt så att alla har en del i nerstökningen, disken osv att göra. Så ALLA borde hjälpa till men det är tydligen EN person som ska plocka efter alla... Aja, nog om det. Blir så irriterad av att skriva om det.

Ikväll kommer min vän Marika hit för att hjälpa mig att färga mitt hår. Så jag håller tummarna att det blir bra =)



Ps. Jag ska visa mina bästa köp från ullared som jag lovade. Det kommer! =)


Kommentarer
Postat av: hanna

vrf ska dina brors tjejer hjälpa till?? det är väl dina bröder som ska göra de? eller lever vi på 50-talet???

2009-12-18 @ 19:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback