Hur ska jag ta mig vidare?

Jag har fått flera frågor angående min viktnedgång. "hur går det?"  "har du gått ner nåt?" osv..
Rent ut sagt så vet jag inte hur det går.
Dom två första veckorna var dom allra lättaste, tro det eller ej. Jag har en känsla av att det beror på att jag var så jäkla taggad. Sen när jag såg att det började röra sig neråt på vågen blev jag ännu gladare. minus 2 kilo stod det. nu står det minus 1 kilo...

Men nånstans där på vägen kändes allt bara förjävligt, det tog bara stop.  Jag fuskade genom att ta EN godis, sen blev det EN liten bullbit, ETT glas läsk osv.. (inte samma dag dock) Och idag åt jag en pizza, helvete!
Det konstiga är att mitt sug har kommit nu när det gått över 3 veckor. Antagligen beror det på att jag har börjat "tänka" mer på alla godsaker. Innan låg mitt "tänk" enbart på att låta bli.

Det är inte så att jag slutat helt med detta, men det känns som att motivationen börjar rinna ut i sanden. Jag tänker fortfarande på detta konstant och varje gång jag fuskar, får jag vädligt dåligt samvete. Jag vet helt enkelt inte hur jag ska göra just nu. Många säger att det bara är att kämpa på, men hur??

Jag ställer mig hela tiden frågan varför jag tex fuskar när jag såg dom goda resultaten på vågen? Vad fick mig att ta den där godisen när jag såg att allt kämpande faktiskt lönade sig? Jag vet inte...

Någon som vet hur jag ska ta mig vidare? mår verkligen skit just nu...



För att försöka höja mitt självförtroende lite, som just nu ligger totalt på botten. Tänker jag göra nåt jag ALDRIG gjort innan. Lägga ut en helkroppsbild. Usch, jag ryser i hela kroppen när jag skriver det. Jag vet faktiskt inte om jag vågar, jag vet att det är flera som kommer skratta och tycka jag ser så jävla tjock ut, för det är det jag är. (tur att tunikan gör så att man inte ser alla jävla fettvalkar) Men jag måste! För min egen skull..
Snart känner jag att tårarna börjar komma, bäst jag slutar skriva och klickar på knappen "publicera" innan jag ändrar mig och tar bort bilden.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jennie starkt att du la ut bilden ! Satt med samma känsla när jag skrev hur mkt jag väger. :( men det är skönt efteråt. Skriver på facebook istället. blir så långt här annars.

2009-08-22 @ 23:58:10
URL: http://snyggjenn.blogg.se/
Postat av: Jessica

fortfarande lika gullig å go:) jag tycker iaf att du e fin som du e, å det tror jag att jag inte e ensam om, jag tror ju tex att kim tycker att du e vackrast i världen. kram till dej!

2009-08-23 @ 12:27:24
URL: http://lillanyberg.blogg.se/
Postat av: beundrare

Du är vacker precis som du är! du behöver inte alls gå ner i vikt! hatar detta idial att man ska vara stl 34!.. de finns väl ingen som gillar att man ser ut som en pinne! det ska vara kurvor!!! stå på dig å om du fortfarande vill gå ner i vikt. skit i att kolla på vågen! det är inget viktigt hur mycke man väger,! mät med måttband istället!., det är mycke roligare! (dock inte första gången =)

jag hejar på dig!

2009-08-23 @ 14:55:41
Postat av: Fia

Var nöjd med dig själv,du är snygg, snäll och vacker..

2009-08-23 @ 17:25:51
URL: http://fiaofsweden.blogg.se/
Postat av: Cissi

2009-08-23 @ 19:05:55
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jennie, du är så himla duktig! Dem första veckorna har man motivation, men sedan tryter den oftast så man måste pressa på ännu hårdare. Vad jag tycker du gör fel är att se allt som "misstag" när du tar något onyttigt eller något du sagt till dig själv att inte äta. Du får inte tänka negativt, för det gör att du hamnar i dåliga banor i ditt tänk. Tänk istället "okej, nu tog jag en godis, den kan jag stå mig på resten av veckan, eller så tar jag mig en extra lång promenad nästa gång så är vi kvitt!" Förstår du? :) Negativa tankar är aldrig bra, och visst har viktnedgång väldigt mycket med ens psyke att göra och hur man väljer att se och tänka på saker och ting. :) Kör hårt tjejen! Vet att det kommer gå galant för dig :)

2009-08-23 @ 19:08:26
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Angelica syster

Du är så vacker som du är, älskade lillasyster. =) Love U! Kramar!

2009-08-24 @ 04:04:24
URL: http://www.nogg.se/SummerGlow

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback