Glasögon och amerikanska pannkakor.

Strålande sol idag också, dock lite kall vind. Men vad gör det! 

Idag har jag hämtat mina nya glasögon. Jag såg faktiskt jättebra i dom, mycket bättre än jag gör utan. Det är lustigt egentligen, jag trodde ändå att jag hade hyffsad syn, asså jag ser ju bra och så förutom bokstäver på långt håll. Tyckte jag iaf. Men nu när jag har glasögonen märker jag verkligen hur illa jag ser, allt är helt suddigt och inte alls i klara färger när jag inte har glasögon på mig. Så det är väldigt kul att ha nya glasögon nu så jag ser ordentligt. Såklart så känns det väldigt annorlunda att ha dom på mig, har ju aldrig haft glasögon innan. I början när jag hade dom på mig blev jag jätteyr och mådde illa, men nu när jag har haft på mig dom ett tag känns det genast bättre. Kommer nog vänja mig ganska snabbt, även om jag inte kommer använda dom hela tiden, jag kommer tex inte använda dom när jag jobbar, då jag jobbar med barn så känns det inte så jättekul att ha dom på mig eftersom barn har en tendes att rycka och dra i både glasögon och smycken. Vill ju helst inte att dom går sönder det första dom gör för dom va ju inte gratis direkt. Men jag kommer använda dom så mycket jag kan annars iallafall.

När jag kom hem så lagade jag korv med bröd till middag, eftersom alla andra utom jag och Kim hade ätit och för att klockan va rätt mycket så blev det något enkelt. Nu ska vi kolla på tv en stund innan vi ska sova.


Glömde ju säga vad vi åt till middag igår. Haha. Det som är sååå viktigt ;) haha! men jag tycker det är kul iaf.
Det blev ingen direkt middag, ingen av oss va sugen på att någon mat så jag gjorde lite amerikanska pannkakor till middag, på mitt egna lilla vis. Dom flesta tycker ju att man ska ha blåbär och lönnsirap på men jag tar lite av varje som jag tycker är gott. På dom jag gjorde igår hade jag glass, grädde, banan och jordgubbar.
Hur äter ni era amerikanska pannkakor? som sagt, tips uppskattas alltid.


Såhär blev resultatet och det var supergott!

Kommentarer
Postat av: Marika

Ååhh, vad goooott!!! :O Det där får du allt laga till mig någon gång... ;)

2009-04-08 @ 10:52:32
Postat av: Jennie

Haha det vill du va ;)

2009-04-09 @ 13:20:54
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback